Senaste nytt

SAS plan tvingades vända, piloten sjuk

dino_81

Medlem
Noterade detta på Flightradar24 - planet sjönk ganska kraftigt varpå jag trodde diversion berodde på tryckfall i kabinen.

ImageUploadedByTapatalk1417957547.104762.jpg
 

Booyaah

Medlem
Landade nyss på Arlanda från Nice och det verkar vara den kärran som ska flyga upp de strandade passagerarna till Tromsö. Hörde ett utrop från gaten när jag passerade att deras kollega nu efter omständigheterna mår ganska bra.
 
A

Aurora

Guest
Idag vid 11 tiden fick ett plan av modellen Boeing 737 som var på väg till Tromsö från Arlanda vända i höjd med Sundsvall på grund av att en av piloterna insjuknat. Kan de ha varit Kaptenen ? Framgår bara att "förstapiloten" insjuknat....

Det har ikke så mye å si om det er kaptein eller first officer, det skal være to piloter i cockpit uansett. Når man er så nær base og det kan være bråttom med tid for å få vedkommende til behandling hos lege er det eneste rette å be om priority rett tilbake til hvor man kom fra :)
 

NotRyan

Medlem

AABack2ARN

Medlem
För gemene man är det ganska dramatiskt när ett plan tvingas vända (eller avbruten start/landning). Jag tror det har hänt mig en handfull gånger och även om jag inte kallar dessa händelser dramatiska är det absolut inget jag tycker är så fantastiskt att jag vill uppleva det om och om igen... Jag har förvisso heller ingen större lust att prata med kvällspressen om det heller ;)
 
D

Deleted member 4971

Guest
För gemene man är det ganska dramatiskt när ett plan tvingas vända (eller avbruten start/landning). Jag tror det har hänt mig en handfull gånger och även om jag inte kallar dessa händelser dramatiska är det absolut inget jag tycker är så fantastiskt att jag vill uppleva det om och om igen... Jag har förvisso heller ingen större lust att prata med kvällspressen om det heller ;)

Jag undrar om man är upptagen med annat ens märker att planet vänder tillbaka?
 
Toppen