Senaste nytt

SAS Business Class Newark - Arlanda

kexxcream

Medlem
Tycker inte man ska övertolka en skenbar betoning och kanske hellre inta en nyfiken inställning om det inte kan vara så att @Jonas C syftade till den faktiska upplevelsen som han fick vara med om. De flesta kan nog hålla med om att det finns få saker i livet som går att generalisera och detta är inte ett av dem, speciellt med tanke på att en ombordsprodukt är en högst individuell upplevelse.
 

Jonas C

Medlem
Du kan inte säga att SAS har en usel ombordupplevelse... Jag har ALDRIG råkat ut för en usel ombordupplevelse på alla dom flighter jag gjort, utan det har alltsom oftast varit en bra upplevelse, den kan svaja vilket inte är bra naturligtvis. MEN den är INTE usel generellt...
Jag tror att man måste skilja på begreppen ombordprodukt och ombordupplevelse. Ombordprodukten relaterar ju till mat, underhållning och stol där SAS idag ligger ganska dåligt till i jämförelse med konkurrensen. När det kommer till ombordupplevelsen så tenderar ju besättningen att spela in en stor roll, där SAS under rätta förhållanden trots sin undermåliga ombordprodukt kan leverera en mycket bra upplevelse ombord. Jag har aldrig sagt att SAS har en usel ombordupplevelse, däremot tenderar den att variera ganska kraftigt beroende på besättningen… Vilket för övrigt kan tillämpas på vilket annat flygbolag som helst :)
 

NotRyan

Medlem
I ombordprodukten ingår ju både de hårda och mjuka delarna. Vad gäller mat upplever jag inte alls att den är dålig snarare tvärtom... Stol och underhållningssystem är ju av ett äldre slag som inte håller i nutidens konkurrens, dessutom märks hård användning av...

Så det enda jag kan "klaga" på är ju en utdaterad stol och underhållningssystem, resten håller ganska hög klass... Men smaken är ju som bekant delad....
 
A

Aurora

Guest
Från min nyliga resa CPH-SFO med SAS og SFO-MUC med LH vil jag si:
*SAS har best mat.
*SAS har buffet og "bibliotek" som jag savnar hos LH.
*SAS har en helt fantastisk varm besetning. LH's crew er helt ok og gir god service, men jag føl meg mer hemma hos SAS.
*LH och SAS har like utdaterade stol och underhållningssystem på sina gamla C-class.
 

NotRyan

Medlem
Från min nyliga resa CPH-SFO med SAS og SFO-MUC med LH vil jag si:
*SAS har best mat.
*SAS har buffet og "bibliotek" som jag savnar hos LH.
*SAS har en helt fantastisk varm besetning. LH's crew er helt ok og gir god service, men jag føl meg mer hemma hos SAS.
*LH och SAS har like utdaterade stol och underhållningssystem på sina gamla C-class.
Det här sammanfattar bra mina erfarenheter också.... :)
 
Toppen