Senaste nytt

Hur "dålig" produkt är KLM:s gamla business class i A330?

adhoc76

Medlem
Har en resa inplanerad med KLM till Havanna i december och det är cirka en månad kvar till avresa... Hade in i det sista hoppats på att de skulle ha hunnit längre med att "rulla ut" den nya kabinen i World Business Class. När de började med sina första B747 hade de en väsentligt mer ambitiös plan för utrullningen än vad det blev i praktiken.

Så till min fråga... Hur "dålig" är KLM:s nuvarande produkt i C - d.v.s. före utbytet? Om man jämför exempelvis med Turkish Airlines business class i A340 eller Qatar Airways i A330 eller Ethiopian Airlines B767? Varierar produkten beroende på om det blir en av KLM:s äldsta A330 eller en nyare maskin?

Jag har flugit KLM i B777 med den gamla business class, men jag måste ärligt säga att jag glömt hur det var? Nån som har några färska erfarenheter av KLM:s business class före utrullningen av den nya kabinen? Ni får gärna skriva några rader om den mjuka delen också. (Och ja - jag har läst alla recensioner om KLM:s business class här på bc.se, men jag ställer ändå frågan om någon råkar ha en färsk erfarenhet av KLM.)
 

Jacob

Medlem
Det finns tre versioner av business class, så både en gammal och en gammal-gammal.

Den allra äldsta är på väg att fasas ut, den är jag själv inte så värst glad i. Det är stolen du ser på dessa bilder:
MD-11 säger tack och adjö - sista kommersiella flygningen över Holland med KLM - BusinessClass.se

Sedan finns den näst äldsta. Lie-flat, helt OK, men kanske inget särskilt.
Test: KLM World Business Class Amsterdam-Bangkok på Boeing 777 - BusinessClass.se

Och sedan den nya som jag tycker är riktigt trevlig.
 

nilsson

Medlem
Jag är nästan helt säker på att jag flugit ytterligare en version till Singapore i våras. Den var bättre än den gamla klassiska stolen, men inte den nya.
 

segra

Medlem
Bifogar bilder från en variant som vi åkte från Dubai i fjol.
Var en 777-200. Helt kasst enligt mig. Obekväma att sova
i och kändes verkligen retro. Inte så bra bilder men alltid ngt.
 

Attachments

  • IMG_0430.jpg
    IMG_0430.jpg
    304,3 KB · Visningar: 363
  • IMG_0427.jpg
    IMG_0427.jpg
    231,5 KB · Visningar: 370
  • IMG_0426.jpg
    IMG_0426.jpg
    329,1 KB · Visningar: 382
  • IMG_0425.jpg
    IMG_0425.jpg
    314,9 KB · Visningar: 370
  • IMG_5112.jpg
    IMG_5112.jpg
    293,1 KB · Visningar: 390

adhoc76

Medlem
Ja det där såg ju riktigt risigt ut.... Inte ens en skärm på stolen framför.... Men finns verkligen denna antika hårdvara kvar fortfarande? Det där såg ju inte så kul ut...
 

adhoc76

Medlem
Vi reste november 2013........

Okej.... Kollade på airfleets och KLM:s A330 är några år nyare än deras B777-200 så man får hoppas på lite tur så att de har ett snäpp bättre hårdvara i de maskinerna, om än in den nya world business class som rullas ut nu...
 

Jacob

Medlem
Ja det där såg ju riktigt risigt ut.... Inte ens en skärm på stolen framför.... Men finns verkligen denna antika hårdvara kvar fortfarande? Det där såg ju inte så kul ut...
Det där är den "gamla-gamla" stolen. Jag har åkt den på Boeing 747 och senast på sista flygningen med MD-11. Den är på väg att fasas ut, @Air France/KLM har kanske bättre koll på exakt hur och när.

Modellen är gammal och enkel, dock är den aningen bättre än den ser ut. Lie flat-stol med hyfsad lutning, jag sov helt OK vad jag vill minnas. Det den framförallt saknar är avskärmning, det finns egentligen ingenting åt något håll.
 
Kommer du flyga KLM Airbus A330-200 eller A330-300 till Cuba?
Deras A330-300 flotta är spillans ny...tror den äldsta kärran är från 2013 så den borde rimligen ha KLMs nyaste bizz stol.
Som jag förstått saken har A330-300 främst ersatt MD-11 hos KLM.
 
Toppen