Senaste nytt

SAS Business Class Newark - Arlanda

Jonas C

Medlem
Din Champagnesmak däremot ger jag inte mycket för! :D Henriot 2007 är ju riktigt bra och Taittinger är ju ett av de stora husen som har högst dosage i sin bascuvee och därmed är känd för att vara lite för söt. Även prestigen, Comtes de Champagne, har även den relativt hög dosage.

Tackar! Glad att du uppskattade läsningen :)
En polare till mig flög ORD-ARN häromveckan och var mycket nöjd med upplevelsen, så jag antar att det är dit man bör flyga om man vill vara säker på att få en bra besättning.

En kraftig 39 gradig feber bröt ut på flygningen till New York, så jag antar att mitt smaksinne kan ha påverkats av den. Både Champagnen och Sauternes vinet smakade diskvatten, så jag får testa dem ordentligt någon annan gång när jag är helt frisk.
 
Last edited:

Mauricio

Medlem
Alltid lika kul att läsa dina rapporter, hög standard, välupplösta och grymma bilder.

Trist att du fick en dålig besättning, men jag blir nästan förvånad när jag läser din rapport för i mitt fall (Jag är polaren som flög ORD-ARN i C) så var det tvärtom! Besättningen vägde upp för dålig IFE och halvkass stol. Till och med min sambo påpekade crewet på flyget när dom koordinerat gick samtidigt på vänster och höger sida för att dela ut bröd, hon sa "Marre såg du hur de tittade på varann för att gå i samma takt förbi kabinen och dela ut bröd? Vilken detalj som utstrålar lyx!" Och då har vi tillsammans rest med LH, LX, JJ, KL i business class och uppfattade den här flygningen som en av de bästa trots hårdvaran. Sen tycker jag också det kan vara lite hårt att dömma ut hela SAS på grund av en flygning, som andra påpekade så uppskattar man SAS ganska mycket när man reser ofta i tjänsten, riktigt bra tider, ombokning utan problem ja you name it!
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Alltid lika kul att läsa dina rapporter, hög standard, välupplösta och grymma bilder.

Trist att du fick en dålig besättning, men jag blir nästan förvånad när jag läser din rapport för i mitt fall (Jag är polaren som flög ORD-ARN i C) så var det tvärtom! Besättningen vägde upp för dålig IFE och halvkass stol. Till och med min sambo påpekade crewet på flyget när dom koordinerat gick samtidigt på vänster och höger sida för att dela ut bröd, hon sa "Marre såg du hur de tittade på varann för att gå i samma takt förbi kabinen och dela ut bröd? Vilken detalj som utstrålar lyx!" Och då har vi tillsammans rest med LH, LX, JJ, KL i business class och uppfattade den här flygningen som en av de bästa trots hårdvaran. Sen tycker jag också det kan vara lite hårt att dömma ut hela SAS på grund av en flygning, som andra påpekade så uppskattar man SAS ganska mycket när man reser ofta i tjänsten, riktigt bra tider, ombokning utan problem ja you name it!

Tack Mauricio! Det är sant som du säger, SAS kan leverera bra service om de vill och när det händer så brukar den vara riktigt bra. Tidigare resor inom Europa har varit fantastiska, så jag råkade nog ut för otur den här gången. Men visst jag betraktar nog främst SAS som mitt go-to airline. De funkar bra inom Europa, bra tidtabeller, bra priser och de hanterar IRROPS väl.
 

Jonas C

Medlem
Jag fick ett svar från SAS häromdagen:

Hej Jonas,
Tack för ditt e-mail.

Det var riktigt tråkigt att läsa om dina upplevelser inför resan och vi förstår att SAS den här gången inte levde upp till dina förväntningar.

Givetvis ska vår personal alltid uppträda på ett professionellt och serviceinriktat vis och det bemötande som du fått är för oss inte acceptabelt. Nu tror jag inte att det bemötande du upplevde är generellt för SAS, utan möjligen en enskild individ. Det är naturligtvis illa nog och vi måste jobba med att säkra upp rätt bemötande och attityd i hela organisationen.

Med anledning av din feedback har jag idag varit i kontakt med min ansvariga kollega på Arlanda och New York för att förmedla din upplevelse. Vi kommer ta saken vidare internt och vidta lämpliga åtgärder.

Jag hoppas att din nästa resa med oss blir en riktigt trevlig upplevelse!

Med vänlig hälsning

*Namn Borttaget*
Customer Care Team


Det er måske her vi har forklaringen? Kanske Jonas har bedt om alt, alt for meget og baren var ved at løbe helt tør....:rolleyes:

Det dracks väldigt lite på den flygningen. Mestadels vatten och juice, med undantag för pyttesmå mängder Champagne och Sauternes till maten.
 

Bryant

Medlem
Tack Mauricio! Det är sant som du säger, SAS kan leverera bra service om de vill och när det händer så brukar den vara riktigt bra. Tidigare resor inom Europa har varit fantastiska, så jag råkade nog ut för otur den här gången. Men visst jag betraktar nog främst SAS som mitt go-to airline. De funkar bra inom Europa, bra tidtabeller, bra priser och de hanterar IRROPS väl.

Men ändå skriver du i inledningen att SAS är ett av Europas absolut sämsta flygbolag? ;) Den sista meningen i citatet beskriver ett ganska bra bolag i mina ögon.
 

Alx

Medlem
Men ändå skriver du i inledningen att SAS är ett av Europas absolut sämsta flygbolag? ;) Den sista meningen i citatet beskriver ett ganska bra bolag i mina ögon.

Bra priser, tidtabeller och hantering av IRROPS är ju en sak. Ombordservice, C-stolar och personal en helt annan. ;)

Jag tycker att det framgår ganska så tydligt i rapporten att SAS är helt OK på vissa områden och att det är just ombordupplevelsen som klassas som riktigt dålig på den aktuella flygningen. Kanske med all rätt med tanke på hur servicen på flygningen beskrivs ha gått till?
 
Last edited:

spritfet

Medlem
Bra skriven rapport, trist med upplevelsen! Kan bara instämma, Senatorloungen är inte fy skam och personalen är inte girig med att fylla på bubbel ;)
 

Jonas C

Medlem
Bra priser, tidtabeller och hantering av IRROPS är ju en sak. Ombordservice, C-stolar och personal en helt annan. ;)

Jag tycker att det framgår ganska så tydligt i rapporten att SAS är helt OK på vissa områden och att det är just ombordupplevelsen som klassas som riktigt dålig på den aktuella flygningen. Kanske med all rätt med tanke på hur servicen på flygningen beskrivs ha gått till?

Precis! Det verkar nästan finnas en korrelation mellan ombordprodukt och kundservice. Flygbolag med bra ombordprodukt, exempelvis Turkish och Emirates har ofta riktigt usel kundservice, medan flygbolag med usel ombordprodukt som SAS ofta har en väldigt bra kundservice. Antar att det är lite av en trade-off man måste göra. Det är visserligen inte kul att betala dyra pengar för en dålig produkt [läs SAS] men samtidigt kan det vara väldigt frustrerade med flygbolag med dålig kundservice [läs Turkish]
 

NotRyan

Medlem
Precis! Det verkar nästan finnas en korrelation mellan ombordprodukt och kundservice. Flygbolag med bra ombordprodukt, exempelvis Turkish och Emirates har ofta riktigt usel kundservice, medan flygbolag med usel ombordprodukt som SAS ofta har en väldigt bra kundservice. Antar att det är lite av en trade-off man måste göra. Det är visserligen inte kul att betala dyra pengar för en dålig produkt [läs SAS] men samtidigt kan det vara väldigt frustrerade med flygbolag med dålig kundservice [läs Turkish]

Du kan inte säga att SAS har en usel ombordupplevelse... Jag har ALDRIG råkat ut för en usel ombordupplevelse på alla dom flighter jag gjort, utan det har alltsom oftast varit en bra upplevelse, den kan svaja vilket inte är bra naturligtvis. MEN den är INTE usel generellt...
 
Toppen