Senaste nytt

Söker: Göteborg-Miami med SAS/Star Alliance

Varifrån vill du börja din resa? GOT(Kan eventuellt starta i CPH eller OSL om det blir mycket billigare)
  • Var är din destination? MIA
  • När vill/behöver du resa ut? Tidigast 2 feb 2015
  • När vill/behöver du komma hem? Senast 20 feb 2015
  • Hur länge vill du vara borta? Lite drygt 2 veckor
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna, 2 barn, 1 Infant
  • I vilken kabinklass? Economy eller economy extra
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Alla är medlemmar i Eurobonus och har familjekonto
  • Vad är din budget? (per person) max 25k totalt, gärna billigare
  • Vad är det viktigaste för dig? Restid, byten, men mest av allt insamling till Eurobonus.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? New York skulle vara fint ett par dagar

Till sist är det bättre att vänta till eurobonus kalenderns trippla poäng till USA?
 

palmen

Moderator
Du kan inte vara säker på att det blir trippla poäng till USA i eurobonus-kalendern, även om den luckan fanns med förra året.

Via ITA Matrix hittar jag priser neråt 15.000 kronor (utresa 2 februari, hemresa 18 februari) med Lufthansa.
Går man in på LH hemsida oich försöker boka detta så hamnar dock priset på 19,734 kronor. Tyvärr bara 25% intjäning till eurobonus.
Enligt matrix finns det K-klass både ut och hem och via LH sida så är det K ut och L hem. Restiden är ca 14 timmar både ut och hem.
 

palmen

Moderator
På SAS hemsida med flyg via ARN till EWR och via EWR och CPH på hemvägen så kostar det ca 25.000 för alla 5, då har ni 100% intjänign till EB istället. Frågan är ju om det är värt de extra 5000 kronorna. Restiden blir lite längre, omkring 15-16 timmar.
Har tittat på 3-18 februari via SAS.
 
Ok, tack för svar. Är det vidare med United från Newark då? Räknar med att det bara är poängen man får med andra bolag och inte kvalificerade flygningar i antal? Varför är 909/910 dit tips?

Tack för svar igen
 

NotRyan

Medlem
Ok, tack för svar. Är det vidare med United från Newark då? Räknar med att det bara är poängen man får med andra bolag och inte kvalificerade flygningar i antal? Varför är 909/910 dit tips?

Tack för svar igen

Javisst, United vidare från Newark, och du har helt rätt om poäng och kvalificerande flygningar.. SK909/910 kommer att, som det ser ut nu, under den perioden flygas med en nyrenoverad A330 :)

Fully flat i business class och HD-skärmar för alla. Första bilderna på SAS nya långdistansstolar - BusinessClass.se
 

Nemo

Medlem
Hur gamla är barnen? Jag gjorde en testbokning på United (100% intjäning till Eurobonus). Antog barn 5-10 år samt infant in lap (15.235 SEK) resp infant i eget säte (17.995 SEK). Nu valde jag MIA men samma priser finns till FLL.
image.jpg image.jpg
 
Vad bra! Barnen är 6, 3 och 0 år gamla. Den minsta är bara 5 månader när vi reser så det det blir helt säkert infant i knät när vi reser. När det gäller poängen så undrar jag om det verkligen blir 100% på alla leggar när det är LH flight nummer t ex och inte UA vid codeshare.

Tack
 

Nemo

Medlem
Vad bra! Barnen är 6, 3 och 0 år gamla. Den minsta är bara 5 månader när vi reser så det det blir helt säkert infant i knät när vi reser.
United (liksom SAS) har bassinett att låna ut utan kostnad. Måste bokas i förväg. Ska ni köra bil i USA kan det vara värt att fundera över att ta med barnsäte(n), finns några trådar om det här, de kan ni använda på flyget också.
Traveling with Infants | United Airlines
 
Toppen