Senaste nytt

Nu möjligt att välja sittplats i SAS GO vid bokning för 99-300kr

sk-sthlm

Medlem
Jag tycker att detta är bra - jag har annars stört mig lite på att de som bokar i extremt god tid för ett lågt pris kan välja bra säten utan kostnad, medan de som bokar sent och betalar 3x så mycket bara har mittensäten att välja mellan.
 

falling

Medlem
Det är väl inte så mycket att säga något om. Vill man ha exit row eller liknande utan status får man betala en nominell summa.
Hur funkar det då med flygplansbyte? Kan man boka exitrow specifikt eller bokar man bara säte, t ex 10A?

Det har ju hänt mig flera gånger att de bytt flygplanstyp från att jag checkar in 22h före och sedan kommer till flygplatsen dagen efter och upptäcker att 737-600 är utbytt mot 737-800 och nödutgångsplatsen förvandlas till vanligt säte...
 

Trakzter

Medlem
Verkar som jag är den enda som är mot avgiften. Mest för att jag tycker generellt att extra avgifter för basservice är ett ofog. Får mig att känna att bolaget utvecklas ryan-style. Sitta måste man , vill man betala mer kan man flyga business.Självklart skall status betyda något som typ att endast status kan boka vissa platser i förväg. Men avgifter - NEJ TACK.
 

Agö

Medlem
Verkar som jag är den enda som är mot avgiften. Mest för att jag tycker generellt att extra avgifter för basservice är ett ofog. Får mig att känna att bolaget utvecklas ryan-style. Sitta måste man , vill man betala mer kan man flyga business.Självklart skall status betyda något som typ att endast status kan boka vissa platser i förväg. Men avgifter - NEJ TACK.
Fast det är väl frivilligt att betala? Sitta kommer du att få göra ändå. Vill du inte betala, åker i Go och saknar status, kan du vänta till OLCI öppnar 22 timmar före avgång och då välja plats. Jag tycker att det är en bra avvägning mellan premiering av statuspassagerare och de som reser sällan men som ändå, av något skäl, vill boka en viss plats. När jag åker Go med kort varsel tycker jag t.ex. att det är skönt att kunna välja nödutgång och slippa sitta i mitten för att "alla" har fått välja plats.
 

obs

Medlem
Verkar som jag är den enda som är mot avgiften. Mest för att jag tycker generellt att extra avgifter för basservice är ett ofog. Får mig att känna att bolaget utvecklas ryan-style. Sitta måste man , vill man betala mer kan man flyga business.Självklart skall status betyda något som typ att endast status kan boka vissa platser i förväg. Men avgifter - NEJ TACK.

Både og. Jeg foretrækker også selv at det hele er inkluderet i prisen. Men man må jo konstatere at det åbenbart er det som folk vil have, eftersom at Norwegian og andre lavprisselskaber har haft held med en forretningsmodel som inkluderer en billig basispris for billetten og betaling for diverse ekstraydelser. Det er disse selskaber som SAS konkurrerer med, og så må de jo tilpasse sig markedet.

SAS kan så til gengæld give denne fordel til deres statuspassagerer uden beregning, og på den måde vise at man sætter pris på deres loyalitet.
 

agehall

Medlem
Jag tycker SAS borde ta efter BA. Fri sätesbokning för statuspassagerare men alla andra får betala om de vill bestämma var de ska sitta i förväg. Även i business.
 

niklaswik

Medlem
Har detta alltid gällt samtliga *A-guldmedlemmar? Blev lite överraskad nyss när jag bokade ARN-LHR och kunde välja sittplats gratis i Go trots att jag har A3G och inte EBG. Står trots allt uttryckligen på SAS hemsida att det är EBG/D/P som kan välja plats utan extra avgift.. Vlj/boka sittplats ombord - SAS

Jag klagar inte. :)
 

crown

Medlem
Intressant, gick precis in på en bokning där jag som A3G samt en EBB reser. Väl där inne så kunde jag välja platser gratis på båda flygningarna för oss båda (GOT-ARN-TXL). Så verkar onekligen som *A-guldmedlemmar numera kan välja platser gratis också :)

Edit: Reser i SAS Go bara för att klargöra.
 
Last edited:
Toppen