Senaste nytt

Exklusivt: Första testet av Air France nya första klass La Première - A designer Suite

Webguide

Medlem
Planerar för en resa till NYC, får se om det blir First och med vem! :)
Det här reportaget gör mig absolut sugen på att testa Air France!
 

Dr. Miles

Expert
Ok, kanske dags att ge "Air France a second chance" :) Min resa 2005 i F var utan tvekan, min sämste F upplevelse all-time, men det var innan nya faciliteter i Paris och dyl..

Jag ser att BOS är ca 7 000kr dyrare med AF än vad BA/AA och LX/LH/UA tar men när stolen kommer på CDG-JFK rutten är det kanske dags att prova..

Om du reser ifrån Köpenhamn, kan du t ex kombinera First class dit och Business class hem för ca 18.600 DKK inkl. skatter (ca 23.100 SEK).

First class fare basis: F2SFDK
Business class fare basis: ZP2DK (infon finns här: http://www.businessclass.se/forum/t...skyteam-jv-från-9-300-dkk-inkl-skatter.19079/ )

Screenshot20141031_1.png


Sista sträckan mellan New York och Boston är på Delta i Economy class.
Det är en lagom rehabilitering för First class syndrome. ;)
 

Pushback

Medlem
Jacob, ser inte att vara helt olikt TAM´s First utifrån bilderna.. En oerhörd förbättring, oavsett, mot den tidigare AF produkten. Första Klass servicen på CDG är lysande men jag har inte fallit för F konceptet ombord tidigare. Nu tänker jag nog åka igen, men det måste då vara i den nya kabinen...
 

Friskytten

Medlem
(Lite OT, jag vet.) Angående att Jacob inte fick stanna "in transit" på CGK...

Lyckades själv för några månader sedan. Flög BKK-CGK-SIN, 3 tim på flygplatsen innan sista benet. Krävdes dock påstridighet och tålamod. Fick till slut en eskort som ledde mig från ankomst ca 100 meter förbi en checkpoint till avgångshallen. Hade säkerligen inte funkat utan printat boarding card (gjordes på BKK) och förmodligen var det ingen nackdel att det stod SQ F.

Antar att upplägget syftar till att alla passagerare ska ut och vända på indonesisk mark så de kan inkassera visumavgiften.
 

bstark

Medlem
Man kan verklig se att de fått inspirationen från hotellbranchen. Vilket enbart är positivt i min mening.
Lösningen med gardiner låter rätt smart, sparar ju lite vikt dessutom.
 
Känns som att första First kom avsevärt mycket närmre... Tillsammans med Jacobs review om loungen på CDG blir jag väldigt sugen. Skapa ett erbjudande åt oss här bc.se, @Karin Forss, så blir det nog affär! ;D
 
Toppen