5200 låter som det är ungefär vad det kostar men det finns om tråd om bokade resor, där kunde du lägga upp din och även läsa vad andra har gett i skatter & avgifter.Nu är biljetten bokad - jag ändrade inte hemresan till ANA via Tokyo. Jag åker med Thai a380 F till FRA, det får duga för denna gång. Får pröva något av de Japanska bolagen vid nästa resa i slutet jan, början feb.
Hur som helst så blev skatten och bränsletilläget 5200sek, vad säger ni om det?
[Tips] Hur man räknar skatter och bränsletillägg på en bonusresa - BusinessClass.seTack för svaret!
Ska leta efter sidan du tipsade om "hur att beräkna avgifter" bra att veta nFo (-:
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: LH, Asiana, Air New Zealand, ANA
Kabinklass: Business, First, Business, Business, Business, Business, First, Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Auckland & Sydney (ARN-FRA-ICN-SYD-AKL / SYD-HND-FRA-ARN
Enkelresa eller Tur & Retur: Open Jaw (separat bokning AKL-SYD sen)
Antal poäng: 120000 med Amex 2-4-1
Skatter & avgifter: 3800 SEK
När: April 2017
Bokad: 2016-06-14
Så var det klart och då vet vi att till zonen Pacific så måste man byta i samma zon, den så kallade tredje zonen, på ditvägen som hemvägen och att bara ett byte tillåts i tredje zonen. ARN-FRA-ICN-PVG-AKL tilläts inte. Nöjd ändå och det verkar finnnas gott om platser i ANA First mellan HND och FRA/LHR under våren 2017.
Fel tråd att diskutera sådant egentligen, men varför skulle man flyga Thai när det finns bättre alternativ? Jag har svårt att se att du skulle få ihop en bättre rutt om du blandar in Thai i det där.Just det, till min fråga. Du verkar ha uteslutit Thai i din bokning? Vill du inte resa med dem i first eller hittade du inget med dem på dina datum?