Senaste nytt

Star Alliance award i First Class

Misssussi

Medlem
Låter som en bra ide - Ska ta mig tid att kolla vilka alternativ som finns, alltså via Tokyo. Är i annat fall inbokad på TG a380 F hem, och det får i annat fall duga (-:
 

Glenn E

Medlem
ANA F är riktigt bra i luften.
Men Lufthansa Första klass terminal i Frankfurt gör att jag skulle välja Lufthansa F från Europa.
Jag skulle prioritera en kvällsavgång.
Det måste nog inte vara direkt till Tokyo för man kan flyga via Shanghai, Peking eller Hong kong först.
För min del skulle jag vilja prova Lufthansa på A380 för jag har redan provat B747-400 med separat säng.
 

Misssussi

Medlem
Nu är biljetten bokad - jag ändrade inte hemresan till ANA via Tokyo. Jag åker med Thai a380 F till FRA, det får duga för denna gång. Får pröva något av de Japanska bolagen vid nästa resa i slutet jan, början feb.

Hur som helst så blev skatten och bränsletilläget 5200sek, vad säger ni om det?
 

jumbooze

Medlem
Nu är biljetten bokad - jag ändrade inte hemresan till ANA via Tokyo. Jag åker med Thai a380 F till FRA, det får duga för denna gång. Får pröva något av de Japanska bolagen vid nästa resa i slutet jan, början feb.

Hur som helst så blev skatten och bränsletilläget 5200sek, vad säger ni om det?
5200 låter som det är ungefär vad det kostar men det finns om tråd om bokade resor, där kunde du lägga upp din och även läsa vad andra har gett i skatter & avgifter.
Det finns även en tråd som beskriver hur du kan räkna fram skatter&avgifter själv för att få ett hum om det verkar rätt.
 

Impendill

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: LH, Asiana, Air New Zealand, ANA
Kabinklass: Business, First, Business, Business, Business, Business, First, Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Auckland & Sydney (ARN-FRA-ICN-SYD-AKL / SYD-HND-FRA-ARN
Enkelresa eller Tur & Retur: Open Jaw (separat bokning AKL-SYD sen)
Antal poäng: 120000 med Amex 2-4-1
Skatter & avgifter: 3800 SEK
När: April 2017
Bokad: 2016-06-14

Så var det klart och då vet vi att till zonen Pacific så måste man byta i samma zon, den så kallade tredje zonen, på ditvägen som hemvägen och att bara ett byte tillåts i tredje zonen. ARN-FRA-ICN-PVG-AKL tilläts inte. Nöjd ändå och det verkar finnnas gott om platser i ANA First mellan HND och FRA/LHR under våren 2017.


Grattis !
Har spenderat måååånga timmar med award just till Oceanien.

I vintras hade vi FRA-BKK-SYD, SYD-BKK-CDG.

I vinter blir det FRA-BKK-SYD-AKL-CHC, BNE-BKK-MUC.

Just det, till min fråga. Du verkar ha uteslutit Thai i din bokning? Vill du inte resa med dem i first eller hittade du inget med dem på dina datum?
 

agehall

Medlem
Just det, till min fråga. Du verkar ha uteslutit Thai i din bokning? Vill du inte resa med dem i first eller hittade du inget med dem på dina datum?
Fel tråd att diskutera sådant egentligen, men varför skulle man flyga Thai när det finns bättre alternativ? Jag har svårt att se att du skulle få ihop en bättre rutt om du blandar in Thai i det där.
 
Toppen