Senaste nytt

Nya SAS American Express Premium Card

NotRyan

Medlem
Mitt extrakort ser exakt likadant ut som "originalkortet" med undantag för att det står AC efter mitt namn. (additional card)
Det verkar ologiskt att extrakortet skulle ha någon annan EB-status eftersom det är kopplat till huvudkortets konto och EB-konto.
Enligt de nuvarande reglerna får ju bara DU ha ett extra kort kopplat till ditt eget konto, men enligt de nya reglerna så kan ju en annan person få ett extrakort kopplat till ditt konto och då kan jag svårligen tro att det blir samma status.....
 

andy.c

Medlem
Enligt de nuvarande reglerna får ju bara DU ha ett extra kort kopplat till ditt eget konto, men enligt de nya reglerna så kan ju en annan person få ett extrakort kopplat till ditt konto och då kan jag svårligen tro att det blir samma status.....
Då skulle jag tro att det blir ett neutralt kort eftersom extrakortsinnehavaren inte själv har koppling till EB, det går ju via huvudkortets konto.
 

Xilan

Medlem
Jag har tänkt lite på det där med att det bara är vouchers som triggats efter 31 oktober som kommer vara giltiga hela 2015 samt gälla på *A-metall. Detta känns ju som att man inte premierar de kunder som har en hög spend, dvs får sin voucher tidigt. Istället så är det kunder med låg spend som precis klarar sig över gränsen som får ta del av detta under 2014 (förutom alla medvetna resenärer som stannat på 149500 i mitten av mars för att plocka ut sin voucher så sent som möjligt ;)).
För mig helt logiskt att Amex ett visst datum, 1 november, förändrar villkoren till det bättre och att för vouchers utskrivna efter det gäller de nya reglerna och för vouchers utskrivna innan det gäller de gamla.

Det är enklast att bara dra en gräns såsom de har gjort.
 
För mig helt logiskt att Amex ett visst datum, 1 november, förändrar villkoren till det bättre och att för vouchers utskrivna efter det gäller de nya reglerna och för vouchers utskrivna innan det gäller de gamla.

Det är enklast att bara dra en gräns såsom de har gjort.

Jag pratade nyss med Amex SAS om detta.
Hon garanterade att om jag fick min 2-4-1 voucher imorgon så är det de nya reglerna som gäller för den, men om jag bokar resan innan den 1 November så gäller de gamla reglerna och om jag bokar from 1 November så gäller de nya. Så hon sa att jag absolut kunde lösa ut min voucher nu utan problem.
 
Jag pratade nyss med Amex SAS om detta.
Hon garanterade att om jag fick min 2-4-1 voucher imorgon så är det de nya reglerna som gäller för den, men om jag bokar resan innan den 1 November så gäller de gamla reglerna och om jag bokar from 1 November så gäller de nya. Så hon sa att jag absolut kunde lösa ut min voucher nu utan problem.
Då antar jag att det även gäller voucher från tex juli.
 

kyaal

Ny medlem
Fråga, hittar inget svar på detta, om jag cancellerar min nuvarande bokade 2-4-1 som jag bokat i april 2015 på min juni 2014-juni 2015 voucher, kommer den då gälla för hela 2015?

Så att jag kan boka av min 2015 aprilresa och köra i augusti 2015 istället.

Jag tycker att allt tyder på att de nya reglerna gäller fr.o.m 1 november.
Dvs allt som hänt innan det hör till de gamla reglerna. Och jag tror därmed inte att du kan tillämpa nya giltighetsregler på en "gammal" voucher


Jag bokade idag 2-4-1 för resa i Aug 2015 på min voucher som skickades ut med giltighetstiden April 2014-April-2015. Så ja, det borde funka!
 

Voyageur

Medlem
så en gång för alla; gäller befintlig voucher enligt de nya reglerna? Nu har ju några fått detta budskap och SAS rätt så klara skrift i välkomsbrevet av amex borde väl bara bekräfta detta?
 

karlfr

Ny medlem
Med anledning av vad som diskuterats tidigare i tråden ang "2-4-1"-vouchers som kvitterats ut innan 1/11 ringde jag igår AMEX kundtjänst och frågade (tycker mig ana vissa vissa meningsskiljaktigheter i tråden). Kvinnan jag pratade med meddelade att villkoren för min voucher som jag fick 6/6 2014 skulle uppdateras fr o m 1/11; giltighet förlängs t o m hela 2015 och poängrabatt på Star Alliance motsvarande för SAS gäller. Hon lät hundraprocentig i sitt svar och hon menade att även kundtjänst där bokning görs var informerade, men att bokning inte kan göras innan 1/11.

Med förhoppning om att detta inlägg hjälper till att reda ut ev frågetecken.
 

VonMögen

Medlem
Med anledning av vad som diskuterats tidigare i tråden ang "2-4-1"-vouchers som kvitterats ut innan 1/11 ringde jag igår AMEX kundtjänst och frågade (tycker mig ana vissa vissa meningsskiljaktigheter i tråden). Kvinnan jag pratade med meddelade att villkoren för min voucher som jag fick 6/6 2014 skulle uppdateras fr o m 1/11; giltighet förlängs t o m hela 2015 och poängrabatt på Star Alliance motsvarande för SAS gäller. Hon lät hundraprocentig i sitt svar och hon menade att även kundtjänst där bokning görs var informerade, men att bokning inte kan göras innan 1/11.

Med förhoppning om att detta inlägg hjälper till att reda ut ev frågetecken.

Samma story som jag hörde från kundtjänst. Bara att hoppas att det stämmer :)
 
Enligt de nuvarande reglerna får ju bara DU ha ett extra kort kopplat till ditt eget konto, men enligt de nya reglerna så kan ju en annan person få ett extrakort kopplat till ditt konto och då kan jag svårligen tro att det blir samma status.....

En trevlig sak som jag dubbelkollade med AMEX SAS var att man efter 1 Nov kommer att kunna ha ett Additional card (Utställd på sig själv) och ett extra kort som frugan kan ha.
Dvs. de ser inte ett AC kort och ett Extrakort som samma sak. Det tycker jag är trevligt. :)
 
Toppen