Senaste nytt

options needed: Stockholm-San Francisco 27/4 - 6/5 2012

Jag skulle vilja ha tips på biljetter för en resa till San Francisco från Arlanda, 27/4 och hemresa 6/5 (+1)

Vi är två som åker. Vi vill helst åka C såklart men har inte riktigt ekonomin till det.

Vi tänkte köra på säkra kort och boka resan med SAS, ARN-ORD-SFO och försöka oss på en optiontown uppgradering.

Skulle gärna åka Lufthansa, ARN-FRA-SFO för att slippa inrikesflyg i USA och slippa två långa resor (bättre med en kort till FRA och sen en lite längre till SFO)

Men, då blir det ju svårt med uppgraderingar :(

Några tips? AHO brukar kunna dra fram en biljett som bara kostar marginellt mer än SAS economy biljett men som är med något mindre kännt flygbolag i C :)
 

Dr. Miles

Expert
Några tips? AHO brukar kunna dra fram en biljett som bara kostar marginellt mer än SAS economy biljett men som är med något mindre kännt flygbolag i C :)

Ja visst, om ni är villiga att flyga först till Barcelona sedan flyga med PIA(Pakistan International Airlines) till Chicago. :p
http://www.businessclass.se/flygbil...kistan-intl-airlines-6900-sek-inkl-skatt.html

Annars vänta bara om några sekunder kommer en hel del British Airways evangelister som rekommenderar värmt om BA Club World över Atlanten. ;)

BA Business class till San Francisco
Fare basis: IR5E6J och kostar ca 20.000 SEK inkl. skatter.
 

Senator

Moderator
Vad med en H-klass med LX via ZRH som ger 100% på SAS och kan uppgraderas:
EuroBonus partners - SWISS - SAS

V FARE BASIS BK FARE TRAVEL-TICKET AP MINMAX RTG
1 HLRCSEW H‡R 1316.00 ---- -/‡ SU/12M AT01
PASSENGER TYPE-ADT AUTO PRICE-YES
FROM-STO TO-SFO CXR-LX TVL-27APR12 RULE-W3SE IPRA/1
FARE BASIS-HLRCSEW SPECIAL FARE DIS-E VENDOR-ATP
FARE TYPE-XEL RT-3RD LEVEL EXCURSION FARE
SEK 8875 0404 E22NOV11 D-INFINITY FC-HLRCSEW FN-
SYSTEM DATES - CREATED 21NOV11/0345 EXPIRES INFINITY

PUBLISHED RTG STO-SFO/LX404 /TAR-TARG EF-22NOV11 DIS-INDEF

/VIA THE ATLANTIC/
1. STO-ZRH-GVA-YYC/YXY/YVR/YTO/YMQ/WAS/TPA/SFO/NYC/MIA/LAX/
CHI/BOS/ANC-US/UA/LX/LH/CO/AC-SFO
2. STO-GVA-ZRH-YYC/YXY/YVR/YTO/YMQ/WAS/TPA/SFO/NYC/MIA/LAX/
CHI/BOS/ANC-US/UA/LX/LH/CO/AC-SFO
3. STO-ZRH-GVA-SFO
4. STO-GVA-ZRH-SFO
 

Senator

Moderator
Sorry, jag trodde alla läste alla biljettpriser i detaljer nu och hade alla koder :cool:

En "H-klass" biljett ARN-SFO med LX via ZRH kostar ca 10.000kr per person, intjäning 100% på SAS Eurobonus och kan uppgraderas till affärsklass i mån av plats. Ett tänkbart alternativ till lägre pris än BA 20.000kr eller Star för runt 23.000.
 

agehall

Medlem
Nackdelen med LX-varianten som Senator föreslår är att man antagligen får betala mellanskillnaden upp till den bokningsklass man hamnar i. (Rätta mig gärna om jag har fel)

Med SAS och OptionTown kan man ju komma undan rätt billigt...
 

Senator

Moderator
Nackdelen med LX-varianten som Senator föreslår är att man antagligen får betala mellanskillnaden upp till den bokningsklass man hamnar i. (Rätta mig gärna om jag har fel)

Med SAS och OptionTown kan man ju komma undan rätt billigt...

Precis, det är en "dyrare" ekonomi biljett och du har helt rätt att man kan resa via ORD t.ex. och köra OptionTown. Man kan också titta på att köpa en uppgradering på Uniteds hemsida för ORD-SFO.

Det jag uppfattade från Hyperion007 var att undvika US INS, och byta till inrikes plan i USA. Därmed kom LH/LX i spel och vi tittade på en lösning med byte i Europa.
 
Toppen