Senaste nytt

Lufthansa First class är inte så långt bort som man tror...

Dr. Miles

Expert
En betald Lufthansa First class biljett kostar trots allt från runt 25.000 SEK vid rea och på vissa flygbonusprogram kan man inte boka Lufthansa First class award.

Med United Mileage Plus, kan man boka First class award mellan Mellanöstern-Centralasien (& Indiska subkontinent) för 45.000 UA miles per enkelresa.
Uniteds webbsida är nästan lika kreativ som LifeMiles och ibland ännu mer. ;) Därför går det att hitta bonusresor via Europa trots att bonusresan i sig är mellan Mellanöstern-Centralasien & Indiska subkontinent.

Det kräver lite try and error på Uniteds webbsida men det går t ex att hitta Kuwait City - Frankfurt - Astana i First class hela vägen.
Screenshot20141014_2.png


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Alternativt går det också att boka Amman - Frankfurt - Bengaluru där endast Frankfurt - Bengaluru är i First class men på Boeing 747-8.
Screenshot20141014_3.png


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Om man inte är kinkig med flygbolag kan man flyga till Tehran (IKA) med Pegasus Airlines för under 1.000 SEK inkl. skatter enkelresa.

Just nu pågår targeted buy miles kampanj hos United Mileage Plus.
Med 40% rabatt kan man köpa 45.000 UA miles för ca 1.016 USD (ca 7.380 SEK).
Buy miles: United Mileage Plus rea | Sida 12 | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
 
Finns ju några av dessa "tricked" routes som fungerar med Lifemiles också men jag vette katten om jag är så sugen de städerna dock. Är väl kanske bara mina fördomar som spökar men hur som helst hade jag ingen aning om att det gick med United också, bra hittat och tack för tipset! @Dr. Miles

KWI-TSE skulle jag kunna tänka mig ändå, rätt trevliga städer. 45.000 miles är ju nästan gratis. ;)
Nu drömmer vi bara lite om att LH flyttar in 747-400 på båda linjerna så blir det bokning direkt.
 
Last edited:

Gus

Medlem
Fantastiskt! Bara helt fantastiskt! Jag överraskade frugan på hennes 30-årsdag förra året med Lufthansa first mha miles från United. Hon fyller snart 31 men då tänkte jag bara överraska med något inom Europa. Men nu när detta kommer till känna så blir man ju otroligt sugen! Kan det finnas något bättre än att åka First till Indien!!

Synd bara att jag endast fick 30% rabatt i dealen från United. Men vi ska inte resa förrän i januari, kanske att någon nya rea hinner komma före dess.
 
Trodde att jag såg tillgänglighet i Swiss F men det var bara vad mina ögon ville se....... :(

AMM-FRA-MUC-DEL med A330
AMM-FRA-DEL med A380

Verkar som att de skiftar ganska friskt med kabintyper. Såg längre fram att BLR verkar få 744 några datum.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Trodde att jag såg tillgänglighet i Swiss F men det var bara vad mina ögon ville se....... :(
Jag har inte sett SWISS First class platstillgänglighet på Unted Mileage Plus så länge jag minnas.
Sen måste man ju också boka 2 enkelresor, ARN-AMM samt BLR-ARN med två veckors varsel.
Vill du säkra hemresan i First class mer än 2 veckor framåt finns det möjlighet, dock inte på Lufthansa flight.

Kombinationen Kolkata (CCU) - Amman (AMM) visar routing bl a via Bangkok-Zürich, München, Rom.
Screenshot20141015_1.png



Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Toppen