Senaste nytt

SAS öppnar Fast Track i terminal 4 på Arlanda

D

Deleted member 4971

Guest
Premiär för mig häromkvällen, riktigt smidigt när man kommer från utrikes. Mötte två avvisade på väg in i fållan och den som var efter mig fick också vända. Den föredömligt militante vakten var noga med status, klass och vilket bolag man skulle flyga med. :)

Det är alltid någon som blir iväg skickad när man kommer. Skulle vara kul att få lite statistik på hur många som blir nekade/godkända :D
 

mha321

Medlem
Det är alltid någon som blir iväg skickad när man kommer. Skulle vara kul att få lite statistik på hur många som blir nekade/godkända :D
Det är intressant att det är så många fler som blir avvisade på T4 än på T5. Det kanske är för att den är så bra placerad gör passagerare som kommer från connection på T5,för jag tycker det är tydlig skyltning. Har också erfarenheten att det alltid är någon som blir avvisad - ofta en hyfsat stor grupp personer som kommer tillsammans...
 
Det är intressant att det är så många fler som blir avvisade på T4 än på T5. Det kanske är för att den är så bra placerad gör passagerare som kommer från connection på T5,för jag tycker det är tydlig skyltning. Har också erfarenheten att det alltid är någon som blir avvisad - ofta en hyfsat stor grupp personer som kommer tillsammans...

Jag har studerat det här lite då jag går T4-Skycity varje dag, problemet är att det har skyltats från T5-SkyCity "Terminal 4" i den riktning som alla går, när de sen kommer fram till rullbanden så ser man "Fast Track Terminal 4" på skylten i Arlandas regi, om man inte vet vad "fast track" betyder tror man oftast att det är just det, en "genväg" till terminal 4. Man missar helt enkelt den ENORMA ljusskylten brevid, då den ser ut som en vanlig reklamskylt, samt att det sitter en liten SAS och Star Alliance logga brevid.

För att minska antalet felgångare så måste man förtydliga att det endast gäller Plus, EBG/SAG/EBD.
Har snicksnackat med personalen också och de är måttligt nöjda med hur pass många irriterade och stressade människor de får käbbla med varje dag om att "men kom igen, släpp in mig bara, jag har bråttom"

Tror vi kommer få se en förändring rätt omgående då arbetsbelastningen blir skev när man är dörrvakt mer än screeningpersonal.
 

mha321

Medlem
Jag har studerat det här lite då jag går T4-Skycity varje dag, problemet är att det har skyltats från T5-SkyCity "Terminal 4" i den riktning som alla går, när de sen kommer fram till rullbanden så ser man "Fast Track Terminal 4" på skylten i Arlandas regi, om man inte vet vad "fast track" betyder tror man oftast att det är just det, en "genväg" till terminal 4. Man missar helt enkelt den ENORMA ljusskylten brevid, då den ser ut som en vanlig reklamskylt, samt att det sitter en liten SAS och Star Alliance logga brevid.

Good point. Det är väl vi som är "sas-vana" som känner igen att det är en sas skylt på färgschema och layout - men det är inte vi som är målgruppen för den...
 
D

Deleted member 4971

Guest
6 personer framför mig precis, alla blev utvisade. En kvinna var nära med silverkort ialla fall.
 
Toppen