Det är intressant att det är så många fler som blir avvisade på T4 än på T5. Det kanske är för att den är så bra placerad gör passagerare som kommer från connection på T5,för jag tycker det är tydlig skyltning. Har också erfarenheten att det alltid är någon som blir avvisad - ofta en hyfsat stor grupp personer som kommer tillsammans...
Jag har studerat det här lite då jag går T4-Skycity varje dag, problemet är att det har skyltats från T5-SkyCity "Terminal 4" i den riktning som alla går, när de sen kommer fram till rullbanden så ser man "Fast Track Terminal 4" på skylten i Arlandas regi, om man inte vet vad "fast track" betyder tror man oftast att det är just det, en "genväg" till terminal 4. Man missar helt enkelt den ENORMA ljusskylten brevid, då den ser ut som en vanlig reklamskylt, samt att det sitter en liten SAS och Star Alliance logga brevid.
För att minska antalet felgångare så måste man förtydliga att det endast gäller Plus, EBG/SAG/EBD.
Har snicksnackat med personalen också och de är måttligt nöjda med hur pass många irriterade och stressade människor de får käbbla med varje dag om att "men kom igen, släpp in mig bara, jag har bråttom"
Tror vi kommer få se en förändring rätt omgående då arbetsbelastningen blir skev när man är dörrvakt mer än screeningpersonal.