Senaste nytt

Hur nå SJ Prio Black billigast och snabbast?

Coco

Medlem
Då jag inom kort kommer att bli tvungen att pendla fram och tillbaks mellan Stockholm och Falun några gånger per vecka. Så undrar jag om det finns några för att så snabbast och billigast bli SJ Prio Black?

Jag är medveten om att flera av er kommer att påpeka att det inte är så värst användbart som statuskort. Men och andra sidan så är en kopp kaffe i bistron och tillgång till loungen på Centralen inte fy skam.

Värt att tillägga är kanske att jag inte kommer åka 1klass speciellt ofta (företagspolicy). Så finns det några knep liknande som kampanjen SJ Prio Black Milage Run fram till sista April?
 

Lokföraren

Medlem
Äntligen kan jag bidraga med något :) Saxade detta från ett mail jag fick av dom.

Vi bjuder på en resa

Skaffa SJ Prio MasterCard och samla poäng i rekordfart. Du får nivåpoäng på allt – överallt – och ännu mer när du använder kortet till tågresor med SJ. På Svart nivå får du 30 % fler poäng. På alla andra inköp får du 30 poäng per 100 kronor.

Få 6 500 extra poäng och kom direkt till Svart nivå
Just nu får du 6 500 extra nivåpoäng när du skaffar kortet och betalar fem gånger med det före den 16 november 2014. De nya nivåpoängen tar dig direkt till Svart nivå och du kan använda poängen till t ex en tågresa med SJ. Ansök om kortet senast den 16 oktober 2014. På Svart nivå betalar du ingen årsavgift för SJ Prio MasterCard.
 

Coco

Medlem
Tack för att du delade med dig av mailet @Lokföraren. Jag misstänker att en del kommer att nappa på erbjudandet. Dock så är jag personligen inte intresserad av ett till kreditkort som bara kommer ligga och skräpa. Även om erbjudandet faktiskt är riktigt bra.

Jag överväger nästan att köpa poäng för 1600 kr och nå upp till Grå Prio. Det motsvarar ju 80 koppar kaffe (20 kr st). Och reser man 2ggr T&T per vecka så motsvarar det 5 månader av totalt 24 månaders åkande. Och ja, jag gillar blaskigt SJ kaffe :D

Värt att tillägga är kanske att jag så klart vill komma åt andra förmåner med Svart Prio än bara kaffet.
 

Lokföraren

Medlem
Nu jobbar jag inte längre som förare på SJ @Coco men förut var det 35000 kronor du skulle använda upp för att bli Svart. Jag har blivit nedgraderad till Grå, men har å andra sidan kvar mitt gamla "tjänstekort" från SJ :)

Så du är ute efter det gratiskaffet som finns? En gång på någon kurs, sa en instruktör att en ekonom på SJ hade räknat ut att "om alla som åkte tåg skulle köpa två kaffe så skulle vi inte behöva ta betalt för biljetterna". Så mycket tjänar SJ på kaffet.

Ja, men som sagt, om man återgår till det svarta, som svart medlem kostar inte kortet dig något. Bara att låta det ligga å skräpa i plånboken och dricka hur mycket kaffe som helst. Det finns ju också några andra bra förmåner på det svarta, men SJ är dålig på både förmåner, service och så enligt mig. Jag hoppas att få ett annat lokförarjobb, där jag hoppas att servicenivån når långt mycket högre.
 

agehall

Medlem
Då jag inom kort kommer att bli tvungen att pendla fram och tillbaks mellan Stockholm och Falun några gånger per vecka. Så undrar jag om det finns några för att så snabbast och billigast bli SJ Prio Black?

Jag är medveten om att flera av er kommer att påpeka att det inte är så värst användbart som statuskort. Men och andra sidan så är en kopp kaffe i bistron och tillgång till loungen på Centralen inte fy skam.

Den enda förmån som är något att ha, är att kunna hoppa på ett annat tåg. Loungen på Stockholm Central är ju skrattretande imho och har så pass dåliga öppettider att det är svårt att besöka den ifall man vill åka med ett morgontåg.

Värt att tillägga är kanske att jag inte kommer åka 1klass speciellt ofta (företagspolicy). Så finns det några knep liknande som kampanjen SJ Prio Black Milage Run fram till sista April?

Mmm, Säter-Borlänge får mig att minnas tiderna då man pendlade där... 25ggr på samma avgång... ;)

@Lokförarens tips är nog det bästa du kan hoppa på just nu.
 

Lokföraren

Medlem
@Coco
Jag kom på att om man köper ett årskort så kommer man direkt upp i Svart nivå. Men det kostar ju. Men å andra sidan så skall du ju åka en del också. Kolla också upp om det fortfarande är så att vissa kort gäller i kollektivtrafiken m.fl. (resplus), för då kan det bli en bra deal.

Finns från 43300, men då utan resplus, med resplus kostar det 59300. Men i båda korten ingår gratis the/kaffe :-D Vill bara säaga att det är inkl moms, men det är väl 6% på tågbiljetter om jag inte missminner mig, men lite billigare blir det om företaget kan stå för notan.
 

jsn

Medlem
Få 6 500 extra poäng och kom direkt till Svart nivå
Just nu får du 6 500 extra nivåpoäng när du skaffar kortet och betalar fem gånger med det före den 16 november 2014. De nya nivåpoängen tar dig direkt till Svart nivå och du kan använda poängen till t ex en tågresa med SJ. Ansök om kortet senast den 16 oktober 2014. På Svart nivå betalar du ingen årsavgift för SJ Prio MasterCard.
Se om jag förstår detta rätt - man får 6500 poäng att lägga till sina redan intjänade poäng. Så om man har färre en svart-6500poäng så får man grå, inte svart?
Jag tittar på det mail jag fick igår från SJ och det säger uppgradera till grå nivå, inte svart nivå :-S Eller finns det en specifik länk för att kunna gå till direkt till svart? Jag är grå men har inte tjänat några poäng denna kval-period.

Hur som helst, det är väl gratis kaffe även med grå nivå?
 

Najk

Medlem
Tack för att du delade med dig av mailet @Lokföraren. Jag misstänker att en del kommer att nappa på erbjudandet. Dock så är jag personligen inte intresserad av ett till kreditkort som bara kommer ligga och skräpa. Även om erbjudandet faktiskt är riktigt bra.

Jag överväger nästan att köpa poäng för 1600 kr och nå upp till Grå Prio. Det motsvarar ju 80 koppar kaffe (20 kr st). Och reser man 2ggr T&T per vecka så motsvarar det 5 månader av totalt 24 månaders åkande. Och ja, jag gillar blaskigt SJ kaffe :D

Värt att tillägga är kanske att jag så klart vill komma åt andra förmåner med Svart Prio än bara kaffet.

Skaffa kortet, gör några köp, kom upp till svart nivå och avsluta kreditkortet. Nu har jag inte läst det finstilta men får du inte behålla det svarta kortet då? Borde vara snabbaste och billigaste sättet
 

Lokföraren

Medlem
Lokföraren, Hur ansöker jag om prio kortet som du fick erbjudande om?
Kolla dessa länkar;

Hur man ansöker:

Avtal och sådan:

Jag har inte koll på SJ´s olika grejor längre. Fick bara mailet igår. Och tyckte det passade bra. Men, det skall fungera, tror jag. I mitt mail jag fick finns en personlig länk, så den kan jag tyvärr inte lägga ut, ser lite konstigt ut med flera olika ansökningar.

Läser man på SJ.se så står det inget om direkt uppflyttning till svart. Kan vara ett personligt erbjudande. Jag vet faktiskt inte exakt.

Jag har 26000 poäng så även om jag skulle få 6500 extra kommer jag inte upp i 35000 som är poänggräns för svart.
 
Toppen