Senaste nytt

Besöka Arlanda terminal 5 med boardingkort till Arlanda terminal 4

D

Deleted member 4971

Guest
Jepp men förvänta dig att dom kan försöka stoppa dig och få dig på bättre tankar, men det är helt ok som sagt :)
 

Xilan

Medlem
Jepp men förvänta dig att dom kan försöka stoppa dig och få dig på bättre tankar, men det är helt ok som sagt :)
Stoppa är kanske fel ord om du syftar på säkerhetskontrollen i alla fall. De hanterar dagligen passagerare som helt enkelt har gått till fel terminal och hjälper då till med att förklara för vederbörande vägen till rätt terminal.
Självklart är det bara att säga att man bara vill ta en sväng in på T5.

Källa: Bekant som jobbar i säkerhetskontrollen på Arlanda.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Stoppa är kanske fel ord om du syftar på säkerhetskontrollen i alla fall. De hanterar dagligen passagerare som helt enkelt har gått till fel terminal och hjälper då till med att förklara för vederbörande vägen till rätt terminal.
Självklart är det bara att säga att man bara vill ta en sväng in på T5.

Källa: Bekant som jobbar i säkerhetskontrollen på Arlanda.

Ja jag får väl hålla med om att stoppa kanske var fel ordval. Mer att dom blir väldigt förvånade och förstår inte vad jag ska göra där när jag reser från T4. Men samtidigt så har jag blivit nekad och bett personen tillkalla någon annan som vet reglerna och då fått gå in. Men vanligtvis bara förvirring vad jag gör där ;)
 

Xilan

Medlem
Nej precis. Deras första instinkt är naturligtvis att de ska hjälpa en rätt. Att någon medvetet vill gå in i "fel" terminal är antagligen lite för mycket utanför boxen för vissa att det helt enkelt inte kan stämma.
Tillträde har man som sagt om man har ett boardingcard för resa samma dag.
 

Tockstew

Medlem
Jag är glatt överaskad att det funkar på detta sätt men samtidigt kan jag tycka att det är en märklig regel eftersom den som har ett inrikes boarding card rent faktiskt inte har att göra på utrikesdelen av flygplatsen. Kan någon förklara varför denna regel finns. Är det kanske bara så att ingen på tillräckligt hög nivå förstått att det funkar på detta sätt?
 

agehall

Medlem
Det är väl snarare så att det saknas en regel som säger att man bara har tillträde till den terminal man ska resa ifrån. Men jag vet inte om det behövs en sådan - antalet passagerare som faktiskt vill in i fel terminal måste vara försumbart.
 
Toppen