Senaste nytt

Flygplatshotell + tips på saker att göra i Taipei

Glenn E

Medlem
Jag kommer vara i Taipei 1 natt och ankommer 13.30 och fortsätter till Bali nästa dag klockan 10.

Jag tror jag vill bo nära flygplatsen men ändå åka in till Taipei på kvällen.
Finns det något förslag på hotell samt vad man kan se/göra i Taipei?:)
 

Senator

Moderator
Glenn E, jag har goda vänner i Taipei.. Jag gillade Westin som var rätt bra.
1. Taipei 101
2. Bada i någon varm källa
3. Kvällsmarknaden som jag inte minns vad heter

Det går tåg till flygplatsen från centrala stan
 

Dr. Miles

Expert
Det fins ett hotell, Evergreen transit hotel, på airside som jag kommer att testa nästa helg. Lite drygt 100 USD skulle dom ha för en natt. Testade att maila dem först men inget hände. Sedan ringde jag och då var det inga problem att boka.
Med tanke på att andra hotell i Taoyuan stad (som ligger ca 2 mil bort från flygplatsen) kostar runt 400-500 SEK per natt och taxi dit kostar ca 400 TWD (ca 100 SEK) per väg, är det inte dåligt alternativ.
 

dino_81

Medlem
Jag kan bara rekommendera närliggande Novotel (eftersom jag inte har besökt de andra).

Gratis och regelbunden minibuss till/från flygplatsen. Även några gratis turer till/från centrala Taipei och även snabbtågsstationen i Taoyuan varifrån till enkelt och billigt kommer in till centrala Taipei. Det går även vanlig buss regelbundet mellan flygplatsen, hotellet och stationen i Taoyuan.

Tunnelbana är under uppbyggnad och ska gå mellan Taipei och Taoyuan International Airport, i våras såg allt i stort sätt färdigbyggt ut men jag är osäker på när den sätts i drift. En uppgång ligger i samma hus som Novotel.

Som andra redan nämnt är väl Taipei 101 det "viktigaste" att se om du har begränsad tid.

Om du passerar Taipei någon annan gång rekommenderar jag ett par-tre dagar där.

Trevlig tur!
 
Toppen