Senaste nytt

24 timmar i Miami, vad skulle ni göra?

Om du i Oktober hade 24 timmar att spendera i Miami. 10.00 till 10.00 dagen efter. Vad skulle du göra samt vilket hotell skulle du välja i prisklass 1-2k?

Bästa shoppingcentrum, är det Miami International Mall?

Hade gått på hockey om jag inte haft otur med spelschemat. Är nämligen i Miami den 12:e och Panthers spelar hemma både 11:e och 13:e Oktober.
 
Om du skall shoppa, hyr en bil och åk till Sawgrass Mills
Welcome To Sawgrass Mills - A Shopping Center In Sunrise, FL - A Simon Property

Vad annat är du intresserat av? Mat, strand, brudar?;)

Shopping är väl inte helt fel, skulle behöva förnya garderoben lite.
Blir nog en del strand innan i Dubai så inget jag lär slösa tid på i Miami.

En god matbit är ju aldrig fel, kanske något efter matchen om det finns några bra ställen som håller öppet vid 22 tiden en Söndagkväll?
 

flapps

Medlem
Om du i Oktober hade 24 timmar att spendera i Miami. 10.00 till 10.00 dagen efter. Vad skulle du göra samt vilket hotell skulle du välja i prisklass 1-2k?

Bästa shoppingcentrum, är det Miami International Mall?

Som @Senator skriver: Sawgrass i alla lägen men du har ett par andra alternativ också. Aventura Mall | Miami’s Premier Shopping Mall
Luxury Fashion Shopping at Bal Harbour Shops *DYRT* som f** men kul att gå runt och sippa champagne i butikerna. Gratis är gott :rolleyes:

Boende ? Jag personligen gillar Hilton Bentley

/flapps
 

Senator

Moderator
Jag har en stor fan av Prime 112 på South Beach
Myles Restaurant Group

Kändistät och stimmigt, men vilken mat!

Om du skall bara sova, och tänker köra i alla fall hade jag bokat Hilton på flygplatsen. Gör det enkelt nästa morgonen. Ganska nyrenoverat nu.
 
Tack för svaren. Har inte planerat att hyra någon bil så det får bli något mer "lokalt" shopping centrum.

Har tittat lite på hotell. Vilket av dessa 3 skulle passa bäst om man vill ta sig mer centralt utan bekymmer, t.ex Sunlife stadium. Brukar alltid använda taxi när jag reser om inte priserna är skyhöga såklart.
Är mest inne på Hilton Miami Airport, känns enklast när jag åker ganska tidigt. Måste ju vara på flygplatsen senast runt 8. Känns ganska prisvärt.

Conrad Miami, 1500 SEK
Hilton Miami Airport, 1400 SEK (svit)
JW Marriott Marquis Miami, 2400 SEK

Har för mig att de har monorail i Miami, stämmer det och hur utbrett är det nätet isåfall?

Jag använde taxi farefinder och den gav mig ett pris på strax under 50$ för Hilton Miami Airport till Sunlife stadium. Är det den prisklassen jag bör förvänta mig?

Resplanen är väl att jag anländer Miami, ger mig ut på en liten shopping tur på förmiddagen, åker till hotellet, checkar in och ger mig ut framåt eftermiddagen igen.

Ska finnas något köpcentrum som heter The Dolphin Mall ganska nära flygplatsen. Kanske det kan vara något?
 
Last edited:
Bokade in mig på Hilton Miami Airport.
Verkar vara ett bra prisvärt hotell så tack för tipset @Senator
Gratis shuttle bus till flygplatsen och 13$ för t/r shuttle till Dolphin Mall enligt en review på hotels.com
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen