Senaste nytt

Köpa/beställa MacBook USA (Washington DC)

jonten

Medlem
Åker till Washington i November ons-sön, jag vill köpa en MacBook Air med svenskt tangentbord och lite prestanda. Så den måste specialbeställas, och det går inte att göra till butik med svenskt kreditkort.
Beställa till hotellet kan fungera, beror på postkillen om han accepterar att repan tar emot paketet.
Samt att jag vet inte om jag vågar lita på att paketet inte försvinner.

Någon som gjort något liknande? Kanske vet om någon authorized reseller som det går att deala med?
 

agehall

Medlem
Du har ju en något tight tidsram där...

Jag har aldrig upplevt att det är problem att beställa till hotellet, men oftast vill de att du redan ska vara där då paketet kommer så de slipper förvara det i receptionen. Det beror dock lite på vilket hotell det är, vissa är inte alls kinkiga på den punkten.
 

sembl

Medlem
Kan du inte be om leverans till Tysons Corner och Appleaffären där ? Jag är helt säker på att det går utmärkt om du ringer till dem och förklarar situationen.
 

jonten

Medlem
En polare provade att kontakta Apple Store i NY, de kunde inte hjälpa till. Det fanns två sätt, beställa online med leverans till butiken (kräver amerikanskt CC). Alternativt gå in i butiken och betala och då beställer de den till butiken.

Då det gäller ett specialbygge så är det cash vid beställning som gäller.
Om man kan hitta en authorized reseller som inte är Apple Store och lite smidiga så kanske det kan funka.

Ingen som bor i Washington?
 

Oslagbar

Ny medlem
Jag har specialbeställt online från Apple två gångar som jag sedan har hämtat i butik i Waikiki och The Grove. Senast var dock 1 år sedan, men då gick det fint med mitt svenska Diners. Första gången som jag skulle hämta ut det ville de se kreditkortet+ID-handling, andra gången räckte det med ID-handling.
 

Valley

Medlem
Hur mycket kan spara på sådan manöver ?
Har för mig att den i grunden är några tusenlappar billigare i staterna (med US-Tangentbord) Men hur stor skillnad är kvar ?
 

jonten

Medlem
Jag har specialbeställt online från Apple två gångar som jag sedan har hämtat i butik i Waikiki och The Grove. Senast var dock 1 år sedan, men då gick det fint med mitt svenska Diners. Första gången som jag skulle hämta ut det ville de se kreditkortet+ID-handling, andra gången räckte det med ID-handling.
Intressant, jag har inte testat själv. Men skall absolut göra det när leveransdatumet närmar sig min resa.
Under tiden tar jag gärna emot andra tips.
Hur mycket kan spara på sådan manöver ?
Har för mig att den i grunden är några tusenlappar billigare i staterna (med US-Tangentbord) Men hur stor skillnad är kvar ?
MBA cirka 8500-9000:- i USA motsvarande här cirka 12000:-
Så drygt 3000:- räknar jag med att få den billigare. Då har ju jag ingen standard utan hottat upp den lite.
 
Toppen