Senaste nytt

Snillen spekulerar - Ekonomiekot special om flyget

Nemo

Medlem
Ekonomiekot lördag handlar i det här avsnittet om flygmarknaden. Lite spekulerande, inga definitiva spådomar, lyssnarvärt om man vill höra hur tongångarna går.
Konkurrensen p flygmarknaden 13 september kl 11:40 - Ekonomiekot Lrdag | Sveriges Radio
13 september 2014 programmet är 20 minuter långt. Går att ladda ned och lyssna ombord.
Konkurrensen på flygmarknaden
Ekonomiekot lördag synar flygmarknaden och SAS, som ju i veckan som presenterade en vinst för sitt tredje kvartal på nästan 800 miljoner kronor. Men hur är det med SAS möjligheter att fortsätta göra vinst i den hårda konkurrensen på flygmarknaden. Gäster är Katarina Myrberg, chefredaktör Travel News, och Richard Björnelid, numera konsult och även författare till boken ”om konsten att sänka ett flygbolag”, som handlar om SAS. Programledare Pär Ivarsson.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Slutade lyssna när jag hörde "Spara, spara, spara" Nej nu är det god tid att satsa och komma på ett koncept man kan hålla och verkligen köra på innan det är för sent.
 

Nemo

Medlem
Ja, ruskigt intetsägande och tunn analys.
Det jag tycker är intressant från programmet var just detta; att några högprofilerade debattörer har så låg kunskapsnivå inom sitt ämne. Det säger något om hur svårt det är för flygbolagen att kommunicera med sin marknad.
 

Nemo

Medlem
Ekonomiekot lördag har idag 20 dec 2014 en lång (20 min) intervju med SAS VD Richard Gustafsson.
Ett stndigt sparande SAS 20 december kl 11:40 - Ekonomiekot Lrdag | Sveriges Radio
"Flygbolaget SAS tycks ständigt starta nya sparprogram, det senaste i torsdags, 2 miljarder ska sparas dom närmaste tre åren. Och hur ska SAS nå den vinst som behövs för att betala dom nya flygplan som beställts. SAS VD Rickard Gustafson intervjuas i ekonomiekot lördag av Pär Ivarsson."
 
Toppen