Senaste nytt

Lägga till program på extern SAS bokning?

Concorde

Founding Member
Har någon listat ut hur man lägger till bonusprogram på en SAS bokning som gjorts externt? (utan att behöva ringa)
Hemsidan verkar inte fixa det.

Har testat: Söka upp bokningen på sidan. Det går inte att göra något med den. Dvs. det är en read only fil/sida.

Logga in på EB för att på den vägen söka upp och ändra bokning som gjorts utan EB nummer. Samma som ovan.

Tacksam för ev. hjälp.
 

Concorde

Founding Member
Ska testa jacobs approach. SAS chatten idag var inte hjälpsam. Ville inte ens kolla PNR, svarade direkt att jag kan lägga till bonus nummer när check-in öppnar 22 timmar före avgång.
 

Concorde

Founding Member
Tack Jacob. Det fungerade utmärkt. Intressant att killen på SAS chatten sade att bokningen är "låst" av resebyrån... okunskap eller bs.
 

Roger J

Medlem
Du kan också lägga till bonusprogram, specialmat, ändra seating, lägga till visum etc på www.luftansa.se i SAS-bokningar så länge du har en Amadeus-referens.

Det är ju lite lustigt att detta fungerar på Lufthansas sida men inte på SAS egen sida...
 

Senator

Moderator
Jag gissar det har med att:
LH IT är en del av LH Group och är en strategisk investering
SAS IT såldes jo till CSC för ett antal år sedan, och jag gissar som i alla outsourcing relationer så bråkar man om varje liten investering: vem/hur/när/vad kostar det... Sen har LH hela tiden flyttat från "proprietary" till "öppnare standard" som t.ex. nya Amadeus Altea. Nu som integration med andra är viktigare än unika lösningar är detta fördelaktigt. Dock uppfattar jag att flera Star bolag skall flyttas till gemensam plattform.

Jag gissar också att det är skälet att det finns 0 och nix med appar från SAS. Jag tror dock att stor delen av internet samt social medier (där SAS är bra tycker jag) hanteras internt.
 
Toppen