Senaste nytt

SAS Köpenhamn-Bangkok-Köpenhamn Vintern 2014/2015 ?

Axelzon

Medlem
Tjenare,
Tänkte höra mig för om någon hört vad SAS gjort med sitt schema för vintern, och främst då ifall
de ämnar flyga CPH - BKK - CPH fram till Mars som de gjorde förra säsongen.

Någon som vet eller hört något om det?

Cheers
Axelzon
 

Jacob

Medlem
En vänlig påminnelse - Förkortningar/IATA-koder är inte tillåtna i rubriker (och har inte heller varit sedan starten).

/Mod
 

chazzie

Medlem
Om inget hänt väldigt nyligt så är den linjen nedlagd hos SAS. De vill frigöra maskinerna för USA-linjerna, men även för att lönsamheten är rätt låg som jag förstod det. Konkurrensen på BKK är väldigt stor.
 

EBGGOT

Medlem
Jag tycker SAS har varit kassa med att gå med info om detta, inte ens kundtjänst vet vad som gäller!
Säg som det är: Linjen är nerlagd - ta bort all info om denna på hemsidan så som poäng intjäning etc.

Inte jättesvårt ....
 

Dr. Miles

Expert
Om inget hänt väldigt nyligt så är den linjen nedlagd hos SAS. De vill frigöra maskinerna för USA-linjerna, men även för att lönsamheten är rätt låg som jag förstod det. Konkurrensen på BKK är väldigt stor.
Jag tycker SAS har varit kassa med att gå med info om detta, inte ens kundtjänst vet vad som gäller!
Säg som det är: Linjen är nerlagd - ta bort all info om denna på hemsidan så som poäng intjäning etc.

Inte jättesvårt ....
Jag misstänker att det är med flygrättigheter att göra.
Lägger man ner linjen måste man förhandla om rättigheten igen men om man har linjen vilande tror jag att de kan ha kvar linjen.
 

jth

Medlem
Jag tycker SAS har varit kassa med att gå med info om detta, inte ens kundtjänst vet vad som gäller!
Säg som det är: Linjen är nerlagd - ta bort all info om denna på hemsidan så som poäng intjäning etc.

Inte jättesvårt ....

Tja, numera är det på kartan i Scanorama en orange plupp och inte en grön, vilket väl är en bekräftelse så god som någon (om man nu bortser från att Singapore fortfarande är en grön plupp.)
 

Axelzon

Medlem
Jacob, tack! Tycker du att jag skulle formulera rubriken som en fråga istället för ett ? På slutet....
Eller har du redigerat åt mig?
Tack från Axelzon
 

Magino

Medlem
Jacob, tack! Tycker du att jag skulle formulera rubriken som en fråga istället för ett ? På slutet....
Eller har du redigerat åt mig?
Tack från Axelzon

Om du vill ha ett svar av Jacob skulle jag rekommendera dig att "pinga" Jacob. Detta gör du genom att skriva @ och följt av användarnamnet på personen. Med allt som Jacob och Martin har att stå i så tror jag inte de hinner läsa igenom alla trådar här på forumet. Du har säkert koll på detta då du hängt här länge, men blir lite information till de som ännu inte snappat upp detta :)
 
Toppen