Senaste nytt

Hur blir jag Eurobonus Guld enklast?

Senator

Moderator
Kanske därför Björn Rosengren kallade Norge "sista Sovjetstat"...

Lugnt nu AHO :p

Ok, som ni kanske minns så gick det inte att samla bonuspoäng inrikes i Sverige på SAS. Det svenska (och norska) konkurrensverk insåg var att det var svårt för nya aktörer (läs: Norwegian) att bryta mark då affärsresenärer var låsta med poängen. Så man valde att ta bort möjligheten i Norge och Sverige för detta.

I Sverige har man lyft detta, och det finns inga rimliga skäl att hålla kvar detta i Norge längre. Än om jag tycker det är fel av en stat att reglera detta som man gjorde, är det ingen tvekan om att nya bolag som Norwegian har gjort att vi som konsumenter har lägre priser på flyget.

Jag gissar att detta kommer lyftas inom 2 år, då det inte längre har ett rejält syfte även i Norge.

Jag "tror" att SAS har valt lägre nivåer i Norge av detta skäl, och i Danmark ganska enkelt av att resorna är kortare ut i Europa och därmed tjänar man mindre poäng per sträcka.
 

widde

Medlem
Hittade den här gamla tråden, puffar upp den.
Jag har haft EB i ett par år nu men flygit väldigt lite fram tills nu. Kommer det vara svårare för mig ett komma upp i EBG eftersom jag haft EB sedan tidigare? Står såhär på sas hemsida:

u uppgraderas automatiskt till Guldmedlem när tillräckligt antal Baspoäng registrerats på ditt konto. Din kvalificeringstid på 12 månader startar med den månad du anmäler dig till EuroBonus. De viktigaste förmånerna har du redan från den dag du blir uppgraderad.

Eller har jag 12 månader på mig från och med nu att göra 40 flygningar?
 

Magino

Medlem
Anmälde du dig till EB i juli 2010 så räknas de poängen som du får ihop mellan juni 2010- maj 201. Sedan nollställs baspoängen/kvalificerande flygningar varje år i juni, då får du tolv nya månader att sammla baspoänge/flighter och nå EBG. Så du straffas inte att du varit medlem innan men beroende på när du blev medlem bestäms när ditt medlemsår bryts.
 

widde

Medlem
Tjena,
Såhär står det på min Eurobonus-sida.

Nivåstatus
Aktiviteter som kvalificerar till högre nivå
Period JAN 2012 - DEC 2012

Betyder att jag har hela året på mig att flyga in EBG?
 

widde

Medlem
Det här blir enkelt!
Redan benat av 7 flygningar i år och får 5 till närmaste 2 dygnen, 3 veckan därpå.
40 flygningar borde med andra ord vara done deal i maj.
 

Cornelius

Medlem
Det här blir enkelt!
Redan benat av 7 flygningar i år och får 5 till närmaste 2 dygnen, 3 veckan därpå.
40 flygningar borde med andra ord vara done deal i maj.

Inget poäng att uppträda så högfärdigt!
Vi är många här som måste jobba hårt för våra segment/bonuspoäng... :p
 
Toppen