Senaste nytt

Fredagstråden™

Malu

Medlem
Imorgon flyger jag förhoppningsvis fram på låg höjd över Stockholms gator.
42,2 km marathon står på programmet. Heja gärna på flightnummer 5880 om ni ser något sådant... :)
 
Jag har precis kommit hem från en resa till Zimbabwe. Victoria Falls är en makalös upplevelse, men också nationalparken Matopos utanför Bulawayo. Inte så många ställen där man kan göra en "walking safari" och stå 20m från ett par noshörningar. Från JNB går det dagliga flyg till både Bulawayo och Vic Falls (ca 2 tim).

Visste du att det är en svensk tjej som driver Victoria Falls Hotel? Gammal tjejkompis till mig som driver ihop med sin make!
 

Lennw

Medlem
Visste du att det är en svensk tjej som driver Victoria Falls Hotel? Gammal tjejkompis till mig som driver ihop med sin make!

Det hade jag ingen aning om. Mycket fint hotell som andas gamla kolonialtider, tyvärr var det inte där jag bodde. Jag misstänker att Vic Falls kommer explodera som turistort nu när läget har stabiliserats i Zim.
 

MarcusC

Medlem
Ta ett glas Dom och en kopp arabiskt kaffe för mig också! :)

Och glöm inte att ta med skrivkittet i lådan i sviten. Skrivunderlägget i boxen är faktiskt av riktigt bra kvalitet i läder.

Nåja, själv ska jag spendera lördagen med att hjälpa till att måla hus, nästan lika kul...

Jacob har laddat inför resan med att läsa din 2010 odyssé igen ;), speciellt EK SIN-CMB ;) Så skall försöka hänga med...

Kanske återkommer imorn kväll med lite live rapport, tyvärr ingen F lounge på LHR ;)
 

MarcusC

Medlem
Tänkte slängt in en bild från Emirates Lounge LHR, men får inte riktigt till det här med bilder......

Well ni får klara er med att här sitter man på första parkett med utsikt äver A6-EDH, samt Quantas VH-OQB. Landade en tredje 380 (SQ) nyss oxå. EK lounge har panorama fönster över "A380-gaterna" och södra landningsbanan.

Loungen är stor, med många sittgrupper med trevlig utsikt. Gratis WLAN. Stort matutbud, en hel del desserter och frukttallrikar. Dryckesutbudet också mer än okey, håller mig dock till ett glas champagne (Veuve Cliquot Ponsadun/ Brut )..blir väl bättre ombord så att säga...

Boarding direkt från loungen till övre våningen ( gate 7 ).
 
Last edited:

Gnopps

Medlem
Tänkte slängt in en bild från Emirates Lounge LHR, men får inte riktigt till det här med bilder......

Well ni får klara er med att här sitter man på första parkett med utsikt äver A6-EDH, samt Quantas VH-OQB. Landade en tredje 380 (SQ) nyss oxå. EK lounge har panorama fönster över "A380-gaterna" och södra landningsbanan.

Loungen är stor, med många sittgrupper med trelig utsikt. Gratis WLAN. Stort matutbud, en hel del desserter och frukttallrikar. Dryckesutbudet också mer än okey, håller mig dott till ett glas champagne (Veuve Cliquot Ponsadun/ Brus )..blir väl bättre ombord så att säga...

Boarding direkt från loungen till övre våningen ( gate 7 ).
Gah, lär mig aldrig att läsa trip reports från premiumklasser när jag är hungrig själv..
 

Jacob

Medlem
Tänkte slängt in en bild från Emirates Lounge LHR, men får inte riktigt till det här med bilder......

Loungen är stor, med många sittgrupper med trevlig utsikt. Gratis WLAN. Stort matutbud, en hel del desserter och frukttallrikar. Dryckesutbudet också mer än okey, håller mig dock till ett glas champagne (Veuve Cliquot Ponsadun/ Brut )..blir väl bättre ombord så att säga...
Emirates har riktigt bra lounger och det verkar som alla dessutom har champagne för självservering... :)
Andra bolag kunde gott lära sig lite av Emirates när det gäller att skapa bra lounger.

Funkar generellt bra att ladda upp bilder på BC.se, men finns en begränsning på 2 MB per bild. Har man bilder över 2 MB får man förminska dom något innan de laddas upp.
 

rob74

Medlem
Ingen vidare värst spännande fredag här...
Sitter på kontoret och fixar undan lite administration, men tänkte väl ge upp nu.

Avslutade min EB-kvalificeringsperiod i tisdags med den fantastiska kvällsflygningen LLA-KRN. :)
Landade på 61 kvalificerande flygningar men dock endast 49.075 baspoäng.
Men gott om extrapoäng har det blivit. Fick ju lite draghjälp här på slutet med kampanjerna för dubbla poäng och "planera dina poäng".
EBG för ett år till då, alltså! :)

På måndag blir det att flaxa ner till GOT och flickvännen. Ska hålla mig i västkustområdet i 2,5 vecka, så jag hoppas på fint sommarväder!
 
Toppen