Senaste nytt

Behöver hjälp att boosta min poäng på EuroBonus

jesperlanden

Ny medlem
Jag kommer flyga lite grand närmaste tiden och undrar om ni har några tips till att klättra lite i medlemsnivån. Min period är nov-okt, jag har 6st resor och 7000 baspoäng i denna period och hinner i september åka till London och i oktober blir det Boston/NewYork. Vad tror ni, har ni några tips till mig? Jag har ca 80,000 andra poäng på EB

Jesper
 

fcx

Medlem
OK :)
Vad har du för mål och ambitioner? Med 6 resor avklarade och några bokade kommer du upp i silvernivå.

Om innevarande bokningar är i ekonomiklass har du sen 7000 + 2000 + 8000 = 17 000 baspoäng. Då är det relativt långt kvar till guld (50 000). Åker du till USA med SAS, överväg att använda Optiontown och uppgradera till Plus. Då får du dubbla poängen (och bättre resa).

Hur ser ditt resmönster ut i övrigt? Räknar du med att nå/vara nära guld?

Att åka ner till Spanien/Grekland i Plus via CPH kostar c:a 2500 kr och ger 10 000 poäng. Det är ett mycket kostnadseffektivt sätt att tjäna in baspoäng om man behöver några extra.
 
Här kommer mina tips:
1. Du kan samla på dig så mycket icke-baspoäng som möjligt och sedan köpa flygbiljetter som betalas till 99% med poäng och 1% kontanter. På så sätt kan du "konvertera" icke-baspoäng till baspoäng. Tänk på att du verkligen måste flyga för att få baspoängen, det räcker inte med att köpa en flygbiljett. Det finns olika sätt att tjäna icke-baspoäng på genom SAS Eurobonus och partnererbjudanden, t ex hyra film, prenumerera på Dagens Industri, skaffa SAS Mastercard/AMEX/Diners, kolla på filmer och svara på en quiz, skaffa vardagspaketet hos Skandiabanken, etc.
2. Måste du verkligen ha ett Eurobonus Guldkort? Går det inte lika bra med lightvarianten, Aegean Guld? Du behöver bara 20000 Aegeanpoäng för ett sådant, men då måste du börja kreditera din miles till Aegean Miles & Bonus istället för Eurobonus.
 
Last edited by a moderator:
Toppen