Senaste nytt

Air China öppnar gratislounge på Pekings flygplats

Jacob

Medlem
Air China öppnar 1 juni en lounge i terminal 3 på Peking Capital flygplatsen.
Loungen är tillgänglig för samtliga passagerare, oavsett i vilken klass man reser.

Loungen ligger på andra våningen och erbjuder gratis internet, duschar, gratis drycker samt möjlighet till att skriva ut och faxa utan kostnad.
Det kommer också finnas tre vilorum med sängar eller soffor.

Det enda som krävs för att använda loungen är en reservation vid Air Chinas transfer disk i terminalen.

Under första halvan av juni under "testperioden" är loungen dock endast öppen för ett begränsat antal passagerare på vissa utvalda flygningar.
 

Gnopps

Medlem
Vore kul att få en rapport från någon som besökt den, verkligen ett steg i rätt riktning! Jag har för mig att jag läste något liknande om Thai för ett par år sedan, någon som minns?
 

Espen

Medlem
Hva er poenget med en lounge åpen for alle? Det blir det jo akurat som ellers i terminalen, bortsett fra gratis servering
 

Dr. Miles

Expert
Air China har öppnat en ankomstlounge på Peking flygplats terminal 3

Ankomstloungen har öppnats i juli 2011.

Loungen ligger landside på Terminal 3, 2F.

Inträdesvillkor:
  • Du har ankommit med Air Chinas Europa, Australien eller Vancouver flygningar.
    OCH
  • Du har rest i First/Business class eller är Air China PhoenixMiles Platinum/Gold medlem.
Då har man rätt att stanna upp till 3 timmar gratis.
Förutom drycker och förtäring, finns det sängar, dusch, internet datorer med skrivare i Arrival loungen.

Mer info på Air Chinas webbsida (på kinesiska)
Bilder av ankomstlounge på Peking flygplats terminal 3. (Källa: Air China)
F54FF536321A03CE0DD51C77AD723985.jpg

A5DB0C8D08F1D911D524D8EB7C2838F7.jpg
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Efter några sökningar på nätet, det verkar som om det skyftar om denna ankomst lounge.
Många webbsidor skriver att loungen ligger på Terminal 3, 2F.

Men det är inte gratis till ekonomiklass passagerare.

Jag frågade Air China personal när jag var i Peking i augusti. Jag fick inget vettig svar.
Ingen viste om var gratisloungen finns och de har aldrig hört talas om gratisloungen.
 

Kricka

Medlem
Provar just nu Air China First Class Lounge i Beijing vilken även är öppen för alla *A Gold Card.
På en måndag f.m. Är det ganska tomt på folk, vilket ibland kan vara skönt. Blir lite störd
av att man måste scanna sitt pass för att få ett log-in ID till Free WiFi-nätet men det är
väl en del av The Iron Wall för att kunna kontrollera alla på nätet..
 

Dr. Miles

Expert
Provar just nu Air China First Class Lounge i Beijing vilken även är öppen för alla *A Gold Card.
På en måndag f.m. Är det ganska tomt på folk, vilket ibland kan vara skönt. Blir lite störd
av att man måste scanna sitt pass för att få ett log-in ID till Free WiFi-nätet men det är
väl en del av The Iron Wall för att kunna kontrollera alla på nätet..

Jag visste inte att Star Alliance Gold kunde använda Air China First class lounge i Beijing.
Jag fick inte komma in First class loungen när jag hade Star Alliance Gold då.

Om du är ofta i Kina och kollar bl a Facebook vilket är spärrad av The Great Firewall of China, rekommenderar jag att skaffa "2 numbers in 1 SIM card" i Hong Kong.
Många av de slussar internettrafiken till Hong Kong även om du använder kinesiska 3G mobilnät, så kan du surfa sidor som Facebook.

P.S. Jag befinner mig också i Beijing just nu, men inte på flygplatsen. Ha en trevlig resa!
 

Roger J

Medlem
Air Chinas First Class-lounger i BJS är Star Gold sedan 4 år, både inrikes o utrikes. Dock finns ett speciellt förstaklassrum inne i loungen. Varför fick du inte komna in?
 
Toppen