Senaste nytt

Tips på bra hotell i Shanghai (minimum 4*)

Bodde på Radisson vid People's Square tidigare i år, blev uppgraderad till en stor svit som CCG.
Mycket nöjd med vistelsen där.

Smidigt att åka dit med tunnelbana direkt från flygplatsen men självklart tar man maglev tåget första biten :)
Bokade idag för en resa i november 3-for-2 för sviter med full flex, tror det är 5 eller 6 gången jag bor där.

Maglev + tunnelbana blir det som vanligt.
 

Traveller

Medlem
Låter ju kanon. Får bli en resa dit i vår :)
Vill bara korrigera tiden... Maglev tar 7 minuter :) från Pudong.
Åker ni taxi så se upp. Många chaufförer är så trötta att de är fullkomligt trafikfarliga. Långa sträckan till/från Pudong är sövande för dessa trötta. Det har nu hänt fem (5) gånger att jag åkt med trött chaufför varav tre (3) har de verkligen somnat.
 

Traveller

Medlem
Radisson är bra, ligger bra men vill ni ha stora rum och billig lyx så är Intercontinental Ruin ett kanonhotell. Ligger dock i French Concession. Jag bor i Shanghai och vill ni ha lite guidning eller tips är det bara att höra av sig.
 

spritfet

Medlem
Jag är ju i Shanghai ganska ofta. Enda ställe där de flesta taxichaufförer försöker blåsa en är vid Maglev, så man bör veta hur mycket det kostar. Jag hade en taxichaufför som hade manipulerat sin taxameter till o med, men han fick bara det jag ansåg det kostade och han sa inget.
Kanske kan passa på att fråga en van Shanghai-resenär om tips för Pudong->Westin? :) Ankommer till Pudong 11:15 på söndag och vill snabbast möjligt ta mig till Westin för brunchen. Taxi eller maglev + t-bana/taxi?
 

Tjaeng

Medlem
Kanske kan passa på att fråga en van Shanghai-resenär om tips för Pudong->Westin? :) Ankommer till Pudong 11:15 på söndag och vill snabbast möjligt ta mig till Westin för brunchen. Taxi eller maglev + t-bana/taxi?

Beror väl på hur bekant du är med flygplatsen och Longyang rd station, om du behöver ladda upp ditt traffic card osv. Allra snabbast, om allt går som det ska, torde vara Maglev + linje 2 till east nanjing rd + taxi ner för Henan rd. Taxi (eller hellre förbeställd town car) direkt från flygplatsen är dock smidigast, och tar inte särskilt mycket längre. Med reservation för lunchrusning på vägarna.
 

spritfet

Medlem
Beror väl på hur bekant du är med flygplatsen och Longyang rd station, om du behöver ladda upp ditt traffic card osv. Allra snabbast, om allt går som det ska, torde vara Maglev + linje 2 till east nanjing rd + taxi ner för Henan rd. Taxi (eller hellre förbeställd town car) direkt från flygplatsen är dock smidigast, och tar inte särskilt mycket längre. Med reservation för lunchrusning på vägarna.
Ok, tack för snabbt svar! Känns som det blir smidigare med taxi, har du tips på bolag att förbeställa samt vad det skall ligga på prismässigt?
 

johhenrik

Medlem
Kanske kan passa på att fråga en van Shanghai-resenär om tips för Pudong->Westin? :) Ankommer till Pudong 11:15 på söndag och vill snabbast möjligt ta mig till Westin för brunchen. Taxi eller maglev + t-bana/taxi?
Ingen större skillnad i tid skulle jag säga. Det tar ändå en stund att gå till Maglev, vänta till nästa avgång etc. Dock är det ju lite fränt att ha gjort. Min rekommendation är nog att ta Maglev till PVG om man inte är van.
 

Newyorker86

Medlem
Vill bara korrigera tiden... Maglev tar 7 minuter :) från Pudong.
Åker ni taxi så se upp. Många chaufförer är så trötta att de är fullkomligt trafikfarliga. Långa sträckan till/från Pudong är sövande för dessa trötta. Det har nu hänt fem (5) gånger att jag åkt med trött chaufför varav tre (3) har de verkligen somnat.
Låter ju lite sådär faktiskt :s
 
Toppen