Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

Najk

Medlem
Lustigt.
Det första som brukar hända vid uppgradering via OT är att man får en ny biljett av SAS, innan man får något besked av OT.
 

pep

Medlem
Ved VN får man ikke ny billet, men en OT kode (der minder om en PNR kode) og så får man (vistnok altid) opgraderingen først 100% bekræftet ved check-in. Reglerne for OT med VN er at man ikke får ekstra miles til den opgraderede klasse og ikke får lounge adgang. Kun priority boarding og "onboard business class service"....
 

Norfindir

Medlem
Lustigt.
Det första som brukar hända vid uppgradering via OT är att man får en ny biljett av SAS, innan man får något besked av OT.
Ja da vet man at om man har en bekreftet oppgradering fra OT uten at sas har oppgradert billetten er det bare å anse oppgraderingen for mislykket. Både sas og OT skylder på hverandre og ingen gjør noe for å iverksette oppgradering.
Jeg fikk billett i Go, men med en opup til C fordi sas EWR syntes synd på meg. Får ikke poeng for c så jeg skal kreve penger tilbake fra ot siden det ikke er ot som oppgraderte.
 

Sennah27

Medlem
Flyger CPH-EWR på onsdag eftermiddag. Fick återigen en lyckad OT upgrade, från Go till Plus.
Kändes ovärt med kostnaden för Business på ditvägen när man ändå ska köra hyrbil efter ankomst... håller tummarna för lyckad OT upgrade till C på hemvägen nästa vecka istället.

Success rate: 13 av 16 hittills.

Lite off topic: SK901 CPH-EWR, det är väl den där inhyrda kärran där Plus egentligen inte är Plus rent komfortmässigt? Någon som haft flyt och fått kompensation för det på senaste tiden?
Eller ser SAS på det hela som att Plus är hela konceptet med mat och IFE on demand, men att stolens komfort är sekundär? Med måtten 187/120 har inte jag samma inställning... :(
 

pep

Medlem
Ja da vet man at om man har en bekreftet oppgradering fra OT uten at sas har oppgradert billetten er det bare å anse oppgraderingen for mislykket. Både sas og OT skylder på hverandre og ingen gjør noe for å iverksette oppgradering.
Jeg fikk billett i Go, men med en opup til C fordi sas EWR syntes synd på meg. Får ikke poeng for c så jeg skal kreve penger tilbake fra ot siden det ikke er ot som oppgraderte.
Jeg hører gerne om du får pengene tilbage. OT er ikke nemme at danse med....
 

Thornado

Medlem
Blev just positivt överraskad av OptionTowns kundtjänst.
Hade fått en lyckad uppgradering Go->Plus på SK903 8/8. Eftersom flighten blev 7 timmar försenad så valde jag att boka av den och få pengarna tillbaka. SAS sa dock att jag behövde kontakta OT direkt för att få tillbaka pengarna för uppgraderingen.

Nu har jag kommit hem från resan och skickade ett mail till OT och begärde återbetalning. Hade räknat med att det skulle vara trubbel och att jag skulle behöva argumentera för att få igenom detta, men på mindre än en timme så fick jag svar om att de satt igång återbetalningen och att jag borde ha pengarna tillbaka inom 5 dagar.
 

Sennah27

Medlem
Flyger CPH-EWR på onsdag eftermiddag. Fick återigen en lyckad OT upgrade, från Go till Plus.
Kändes ovärt med kostnaden för Business på ditvägen när man ändå ska köra hyrbil efter ankomst... håller tummarna för lyckad OT upgrade till C på hemvägen nästa vecka istället.

Success rate: 13 av 16 hittills.

Lite off topic: SK901 CPH-EWR, det är väl den där inhyrda kärran där Plus egentligen inte är Plus rent komfortmässigt? Någon som haft flyt och fått kompensation för det på senaste tiden?
Eller ser SAS på det hela som att Plus är hela konceptet med mat och IFE on demand, men att stolens komfort är sekundär? Med måtten 187/120 har inte jag samma inställning... :(
Behöver inte fundera på detta mer :D När jag gick in på webben ikväll för att checka in online hade SAS uppgraderat mig från Plus till Business vilket självklart uppskattas. Det gjorde ni bra SAS!!!
 

Norfindir

Medlem
Jeg hører gerne om du får pengene tilbage. OT er ikke nemme at danse med....
Jeg har sendt inn krav om tilbakebetaling, og de sa de sjekker med SAS at oppgraderingen ikke ble noe av. Jeg har også sendt en melding til SAS CR og fortalte dem hva som har skjedd og hvor vanskelig OT er å forholde seg til.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen