Senaste nytt

Blacklane Limousine service

charlesswe

Medlem
Hej,

Ville rapportera att jag har haft möjligheten att prova-på BlackLane, som är ett tyskt bolag som förmedlar limousine service från A till B i olika städer i världen. Jag provade deras tjänst i Istanbul på en 60km lång sträcka som jag bokade några dagar i förväg. Man får priset direkt vid bokning och detta är inkl. dricks, skatter och alla lokala avgifter. Beloppet debiteras när resan sker och man får Chaufförens namn samt telefonnummer en timme innan hämtning.

Vi behövde en rymlig bil (mycket bagage) samt bilbarnstol för 2åring. Vi fick en fin Mercedes Vaio med barnstol installerad båkåtvänd. Mycket sällsynd i Turkiet. Man får välja mellan tre biltyper (Business Class (typ icke-AMG bjornstrom Mercedes E-Class, Business Class Van alt. First Class typ Mercedes S-Class).

Chauffeuren rökte inte, var trevlig och körde inte som en galning. Alla dessa features är mycket sällsynda inom Istanbuls taxivärlden.

Dessutom fick vi 40% rabatt med koden "bright". 60km som tog en timme kostade 65 EUR. I fall koden fungerar inte längre så är ni välkomna att använda min kod WJX2G8BH. 10EUR/10GBP rabatt.

Kan rekommendera denna tjänst, som likar Uber i tanken men har olika användningsområde enligt mig.

Uber: Jag är här just nu och behöver smidig transport till en odefinierad destination.
Blacklane: Jag kommer befinna mig på A om X dagar och behöver ta mig till B på ett säkert och smidigt sätt.

Och de gör Meet & Greet service om hämtning sker på flygplats eller tågstation.

Ni hitta mer på www.blacklane.com
 
Last edited:
Provade Blacklane i Bangkok i fjol. Bokade S-Class Mercedes. Confirmationen fick jag först när jag var i flygplanet (direktflyg), så jag visste inte ens om någon var emot mej eller inte. På flygfältet väntade en Toyota Camry istället för S-Classen. Blacklane gav några baht tillbaka, men för min del var det inte vad jag väntade mej.
 

David

Medlem
Precis anlänt hotellet i Berlin efter en trevlig färd från Tegel i en Audi A6 med 60 mil på mätaren. Chauffören var sympatisk. Blir till att boka resan till flygplatsen också. Priset var 2 eur mer än hotellets uppskattade taxikostnad.
 
Precis anlänt hotellet i Berlin efter en trevlig färd från Tegel i en Audi A6 med 60 mil på mätaren. Chauffören var sympatisk. Blir till att boka resan till flygplatsen också. Priset var 2 eur mer än hotellets uppskattade taxikostnad.

En taxi till Mitte kostar kring 18-22€. Får man fråga hur mycket du betalade och var du bor?
 

Kricka

Medlem
En kollega råkade ut för en "skurkaktig" taxichaffis på Tegel som vid ankomst till Mitte försökte
ta 220 € för resan. Efter att hotat med polisen hamnade priset på 22 €. Har själv bara haft
positiva upplevelser med taxi i Berlin.
 
Isf hade hotellet, Courtyard by Marriott, fel info på sin webbplats - de skrev 35 eur. Jag betalde 37 eur inkl 4 eur airport greeting.

Så är dett ofta på hotellwebbsidor. Om du menar Courtyard Berlin City Center så är det 12km till Tegel. En taxi kostar 3,40€ + ca 1,6€/km dvs. 23€.
 

David

Medlem
Så är dett ofta på hotellwebbsidor. Om du menar Courtyard Berlin City Center så är det 12km till Tegel. En taxi kostar 3,40€ + ca 1,6€/km dvs. 23€.

Kändes mycket bättre att inte veta det. ;-)

Skämt åtsido, otroligt smidigt och fräsch bil så jag bokar åt andra hållet också.
 
Om det funkar, så absolut :) En taxichaufför försökte en gång något på mej i Berlin (~35€), men sa att han kunde lika väl sätta på mätaren, det borde bli kring 18-22. Han blev lite sur och tjatade, men satt aldrig på mätaren. Vid hotelldörren "uppskattade" att han kört så effektivt att det blev precis 18€ :)

Bokade själv hotellbil in Varsova p.g.a. några tråkiga berättelser om taxin där. Kring 35€ och föraren väntade med skylt ihand på flygfältet. Svart, ren E-Class Mercedes blev det.
 
Last edited:
Toppen