Senaste nytt

Första bokningen med virtuoso

jumbooze

Medlem
Hej,
Jag har inte hittat så mycket om virtuoso.com här så jag skapar en egen tråd.

Jag har tidigare tyckt att det blivit lite dyrt att boka med virtuoso.com men nu så fick jag ett tillfälle som passade min plånbok.

Bokar en natt på The Willard Intercontinental i Washington DC.
227.86 USD med skatter kostar Best Flexible rate, och det är även den rate jag får av Virtuosoagenten.
273.66 USD kostar det med frukost.

Så vad är då skillnaden? Varför virtuoso?
Jo för med virtuos får man sk. Special amenities och på the willard är det:

  • Upgrade on arrival, subject to availability
  • Full American breakfast
  • $100 USD Food & Beverage credit, to be utilized during stay
  • Early check-in/late check-out,subject to availability

Vilket gör att jag sparar pengar på frukosten (som är riktigt bra här) + 100USD att spendera på mat och dryck.

summasumarum, trevligt pris med mycket added value och som Plat Amb, bör jag får dubbel upgrade
 

jumbooze

Medlem
Fast Ambassador benefits får du väl bara om du bokar genom InterContinentals ihg.com?

Nej, det är det som är det fina med denna kråksång, man får stays/points/benefits med virtuosobokningar, det är inte en "grå kanal", det är vad jag har läst rapporter om på nätet iaf.
 

sepbemi

Medlem
Jag har använt en Virtuoso-agent ett par år nu, kanske inte för alla hotellbokningar men om agenten har bra kontakter hos specifika hotell är det guld värt. Sen om agenten även är STARS (Ritz Carlton) och FSPP (Four Seasons Preferred Partner) är det ännu bättre.
 

jumbooze

Medlem
Jag funderar på om jag ska göra en Diamond challenge på Hyatt för Virtuoso har en hel del Hyatt properties, Ritz har jag inte bott på och 4seasons är lite för pricey för min del :D
 

Homer

Medlem
På IC Le Grand Paris får man en massa förmåner om man bokar genom Virtuoso.


All Virtuoso Guests Receive:

For 2014 & 2015
Automatic upgrade from Classic to Superior room
Upgrade on arrival subject to availability for other categories

Daily Buffet breakfast, for up to two in room guests
in private dining room of Club Lounge

Guaranteed free access to the private Club Lounge
with complimentary use of all its services: (normal supplement is 120 EUR per night)

VIP welcome amenities and letter

Early check-in/late check-out
subject to availability

25% discount on rack rate suite from Ambassador Suite
upon availability

Voucher for 20% discount at spa on any treatment

Complimentary internet access


http://www.virtuoso.com/hotels/6164153/intercontinental-paris-le-grand#.U9uiiWP4LiM
 

charlesswe

Medlem
Hur gör man för att boka genom Virtuoso? Måste man alltså välja en agent från databasen och be de att boka? Verkar krångligt och gammaldags.
 
Toppen