Senaste nytt

Vart ska Palmen nu?

palmen

Moderator
Tänkte starta en liten tråd inför min nästa resa
Kör en liten "tävling" där ni helt enkelt får gissa vart jag ska åka, med vilket/vilka bolag och vilka flygplansmodeller som kommer nyttjas mm. Kommer att uppdatera första inlägget i denna tråd vartefter information blir känd. Fler ledtrådar kommer vartefter i denna tråd.
På torsdag 24/7 kommer jag mer än gärna att diskutera denna resa på Monks då vi kör en inofficiell BC-träff. Med andra ord kommer all okänd information vara uppdaterad fram till dess.

Mer info om träffen på Monks, Stockholm hittar ni här:
http://www.businessclass.se/forum/b...holmstraeff-torsdagen-24-juli-kl-17-00-a.html


Känd information:
Totalt 5 flighter är bokade
Blir en resa med besök i 2 nya städer (destination 1 & 2), landet/länderna har jag dock varit i tidigare.
Är en Open Jaw, flight mellan destination 1 och destination 2 kommer att bokas separat och blir flight nummer 3.
Avresa onsdag 30/7 från ARN
"Hemma" på ARN igen söndag 3/8
De 5 bokade flighterna är bokade med poäng
Flight 1: Lufthansa LH805, ARN-FRA, A321 C, datum 30/7
Flight 2: Lufthansa LH416, FRA-IAD, A330 F, datum 31/7
Flight 3: US AIrways US2130, DCA-BOS, A319 Y, 31/7 (separat bokning)
Flight 4: Lufthansa LH421, BOS-FRA, B747 F, 2/8
Flight 5: Lufthansa LH824, FRA-GOT, A320 C, 3/8
Flight 6: SAS SK406, GOT-ARN, A319 PLUS, 3/8


Fritt fram och gissa!
Bra gissningar kommer att belönas med någon form av reserapport!


EDIT:
Denna bokning är avbokad och har bokat en ny resa till Toronto istället.
Se mer info i denna post
http://www.businessclass.se/forum/ovrigt/18187-vart-ska-palmen-nu-post256659.html#post256659
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Hmmm, på flight 2-4, lär det nog vara minst två F i en A380 eller B747. ANA skulle också kunna vara inblandat på sträcka 2, eller 4.
 

SFC

Medlem
Thai, A340-600, F och BKK ska in någonstans.

Jag är dock osäker på om det är lodrät 2 eller fråga B som det ska in på :)
 

Nemo

Medlem
[landPalmenvariti] AND [direktflygARN] AND [newairport] AND [departure30JUL2014] ger Alicante, Malaga, Palma, Gran Canaria, Madrid, Ibiza, Rhodos, Thessaloniki, Kos, Chania, Antalya, Erbil, Berlin, Köln, Nice, Stavanger, Tromsö, Trondheim, Bergen, Doha, Dubai, Manchester, Los Angeles, Peking.
Bortser man från charterdestinationer, icke-longhaul-hub, fulflyg, etc så återstår Manchester, Madrid, Berlin, Köln, Doha, Dubai, Peking.
Jag tror på Peking (PEK), Air China, CA912, A333 för flight1. Kabinklass C.
Open-jaw till Osaka (KIX). CA, A330, C.
 
Toppen