Senaste nytt

Fly Net - Vilka flygplan har utrustats här långt?

jurgenb

Medlem
Försökte hitta information på Lufthansas hemsida utan framgång, står bara att redan nu kan du uppleva detta på flera av planen som trafikerar Atlanten men sist jag åkte med en 747 och en 380 fram och tillbaks från NYC så lyste Fly Net med sin frånvaro.

Har en kommande flygning till SFO denna vecka och det hade ju varit trevligt!
 

sungtae

Medlem
Sitter på en A343 just nu. LH491 Seattle-Frankfurt. Funkar friktionsfritt. €10 för en timme, €20 för hela resan. Vad jag förstår så är det än så länge Nordamerika som har täckning, men ska byggas ut till resten av världen.
 
Det finns en fin karta i LH Magazine som visar täckningen på FlyNet. Det sträcker sig över atlanten och Europa när jag kollade för ett par veckor sedan. :)
 

sungtae

Medlem
Det finns en väldigt bra lista här:

Lufthansa Konzern Flotten-Liste

Men i stora drag så är det 4 B744, ett par A333, en A343, 4 A346 och inga på A388.

Enligt den här FAQ:en så är de flesta A330 och A340 utbyggda, så listan behöver nog uppdateras en del. Själv åkte jag med D-AIGS.

Utbyggt till hela det interkontinentala nätverket mot slutet av året låter lovande.

Tycker det var kanon med internet på långflyg om man är i M-klass och har svårt att sova, när man sitter som en ostbåge. Mitt surfande begränsades till batteriet ~6h, på laptopen. :)
 
Någon som har koll på status år 2014?

Jag flyger MUC-GRU med LH (A340-600) och GRU-FRA återigen LH (747-830). Jag läste någonstans att LH 747-8 och A380 inte kommer att utrustas med Flynet.

mvh
Ulf
 
Toppen