Senaste nytt

Klargörande över SAS inrikes lounge Arlanda terminal 4

Jag vet att vi tidigare har diskuterat villkoren för SAS Lounge på ARN T4 utan något fullständigt konkret svar. För referens tänkte jag skriva vad "Lounge-ansvarig" på SAS har sagt efter samtal med Corporate Support.

Följande har tillgång:
  • SAS EBG
  • *A Guld
  • United Club
  • AC Maple Leaf Club
  • US Club
De första tre är bekräftade, men jag antar att de sistnämnda två enligt samma princip har tillgång, med dagsaktuell bokning med *A.

:)
 

Mikael

Medlem
Om jag förstår det rätt så måste dock *G kortet vara registrerat i bokningen för att man ska komma in? (Dvs om man vill stämpla poängen på annat FFP kommer man inte in).
 

Roger J

Medlem
Loungen är Star Gold. Eftersom det är automatisk inpassering kan man, som beskrivs ovan, endast komma in om statusen är korrekt i check in-systemet.
 

lalibali

Ny medlem
Hur sker access? Jag blev nyligen A3 Gold, men har inte fått mitt kort än. Dock har ju Miles&Bonus numera funktionen att kortets kod finns tillgänglig i Aegeans app.

Eller lägger man biljetten på en inläsnings-glasskiva, som är vanligt vid boarding nuförtiden?
 

Flood

Medlem
Hur sker access? Jag blev nyligen A3 Gold, men har inte fått mitt kort än. Dock har ju Miles&Bonus numera funktionen att kortets kod finns tillgänglig i Aegeans app.

Eller lägger man biljetten på en inläsnings-glasskiva, som är vanligt vid boarding nuförtiden?

Du drar kort/smartpass i läsare om det finns inlagt på din resa. Eller skannar boardingpasset. Loungen är obemannad, så du behöver ha statusen inlagd. Loungen är obemannad, så ingen kan hjälpa dig in.
 

Thornado

Medlem
Loungen är obemannad, så ingen kan hjälpa dig in.

Å andra sidan, just på grund av detta, samt det faktum att det bara är ett "vanligt" vändkors som hindrar, så är det ju inte direkt svårt att kliva över det om systemet inte förstår att du faktiskt borde få komma in. Om loungen inte är tom så kan det ju dock förvisso säkert medföra en del irriterade blickar från andra loungegäster (men om de är vid matavdelningen så kanske man kan få någon av dem att gästa in sig i loungen så slipper man överhuvudtaget akrobatiska konster).
 
  • Gilla
Reactions: pep

mha321

Medlem
Du drar kort/smartpass i läsare om det finns inlagt på din resa. Eller skannar boardingpasset. Loungen är obemannad, så du behöver ha statusen inlagd. Loungen är obemannad, så ingen kan hjälpa dig in.

Det finns (eller fanns åtminstone när jag var där för inte alltför länge sedan, men det var nog ett par månader sedan inrikes faktiskt) en knapp för att tillkalla personal om man har problem. Så det går att få tag i någon som kan hjälpa dig in.
 

FlyingFire

Medlem
Så en vild tanke, kan jag registrera mitt A3*G, gå in i T4-loungen och väl inne ändra till mitt EB-konto och flyga milesen till EB?
Om ingen vet tänker jag prova nästa gång jag flyger till Luleå.
 

FF#1

Medlem
Toppen att det vart klargjort vad som gäller.

Det är rätt ofta som jag inte kommer in med varken EB kort eller borrning kort så då tar man bara och drar lite i vändkorset åt "fel håll"och slinker förbi.. så även om det inte känns helt rumsrent så går det ju att göra så om man har rätt till att komma in.

Har använt ringklockan en gång när jag behövde ta in en barnvagn, förvånande nog dök det upp en och hjälpte mig ögonblickligen.

Ett annat irritationsmoment är att det inte går att ta in mer än en gäst så när jag har familjen med mig brukar dottern få krypa under korset.
 
Toppen