Senaste nytt

Skillnad mellan premium Economy och business class på Thai Airways

Mikeswede

Medlem
Hej , har letat i forumet unatn att hitta något bra svar. Vad är skillnaden på premium economy o businessclass på Thais fligher från Stockholm/Oslo/Köpenhamn till Bangkok ? Är det samma kabin för bägge klasserna ?
 

Dr. Miles

Expert
Från Oslo vet jag inte om det finns Premium economy på THAI men till/från Stockholm/Köpenhamn vet jag skillnaderna mellan Business class och Premium economy på THAI.

Tillgång till lounge saknas
Mat är samma som i Economy
Drycker är samma som i Business
Stolarna är samma som i Business
Tillåtna bagagevikt för incheckat bagage är 30 kg
 
K

KavlingeDude

Guest
Det är inte samma mat som i economy. Inte fån cph i varje fall.
Det är olika kabiner för de olika klasserna.
Alla ggr jag har åkt U så står det på biljetten att man få lounge tillträde.
 

Dr. Miles

Expert
Det är inte samma mat som i economy. Inte fån cph i varje fall.
Det måste vara väldigt unikt de gånger du flög från Köpenhamn.

Golfkillen fick samma mat som i Economy class på Köpenhamn-Bangkok och jag såg Premium Economy menylistan på galley, som visade sig att det var samma mat som i Economy class (dock på Stockholm-Bangkok).
http://www.businessclass.se/forum/r...y-samt-bangkok-singapore-i-thai-business.html
http://www.businessclass.se/forum/s...-300er-till-arlanda-2013-a-16.html#post202618

Alla ggr jag har åkt U så står det på biljetten att man få lounge tillträde.
Kanske var du Star Alliance Gold då? Eller hade du anslutningsflyg till/från andra THAI destinationer? (anslutningsflyg till/från Bangkok bokas i Business class även om man bokar Premium Economy biljett).
Mina vänner, som var inte Star Alliance Gold köpte THAI Premium Economy mellan Stockholm-Bangkok t/r, fick inte tillgång till lounger både på Stockholm Arlanda och på Bangkok Suvarnbhumi.
Det var efter THAI bytte flygplansmodell till Boeing 777-300ER.
 

011430121

Medlem
Det är inte samma mat som i economy.
Alla ggr jag har åkt U så står det på biljetten att man få lounge tillträde.

Det är samma mat numera, på 747:an så var det olika menyer, i U så numera presenteras den på ett lite "finare" sätt.
Däremot så serveras Champagne i U, har inte koll på om det är skillnad på vinerna mellan C och U
U har ingen lounge tillgång det är ekonomiklass och då har man inte tillgång till lounge, om man inte är *A

Kom lite senare med svaret
 
Toppen