Senaste nytt

Jag vill varna för Priority Pass

Nöjd med ditt Priority Pass?


  • Total voters
    129

Bamsefar

Medlem
Som f.d. American Express Platinum kund så hade jag såklart Prority Pass. I samband med att jag sade upp mitt AmEx Platinum så fick Priority Pass för sig att jag helt plötsligt skulle betala för mitt användande av Red Carpet Club i Seattle för några månader sedan.... observera alltså att det var först när AmEx sa upp mitt Priority Pass, då jag sagt upp mitt Platinakort, som jag helt plötslugt skulle betala för något som vid tillfället skulle ingå i AmEx Platina och Priority Pass!

Kan också nämna att jag tvingats betala på Arlanda T5 för användande av deras Mezzini lounge när jag använde Priority Pass...

Jag har tidigare varit synnerligen skeptisk till Priority Pass, men nu för tiden vägrar jag använda det (jag har Handelsbanken Platina, och si då ingick Priority Pass där med...) eftersom det är totalt omöjligt att veta om man får tillgång till lounge gratis, enligt all reklam, eller om en lounge visit kostar 165 - 250 sek.

Så jävligt stor varning för ett riktigt skitkort!!!!!
 
Last edited:

Sakoz

Medlem
Bamsefar!

Kan du förtydliga dig lite.

Jag har aldrig behövt betala för besök med mitt Priority Pass, såvida jag inte har gäst/er med mig, då avgift tillkommer som debiteras enligt inlagt "kreditkort" i efterhand. Däremot har jag varit med om att man registrerat mig som gäst trots att jag varit ensam, men ett snabbt samtal så rättades detta till.
 

henkedio

Medlem
Låter väldigt märkligt och framförallt väldigt trist om detta stämmer, jag har precis börjat mitt nya jobb och i brist på status skaffade jag mig ett SHB platinum.
 

TreD

Medlem
Så jävligt stor varning för ett riktigt skitkort!!!!!
Detta bekräftar min egen misstanke att PP bara är en sedvanlig amerikansk scam. Jag har ett PP via mitt HB-Pt men har aldrig använt det... Det är sällan jag inte har lounge-tillgång via bonuskort eller bara C-biljett. Om så likaväl skulle vara fallet så kan man ju numera ofta köpa en entré på många lounger. Men for-the-fun-of-it skall jag testa mitt PP nästa gång. Själv ser jag ett mycket litet mervärde med ett PP i HB-Pt och skall informera HB om det vid nästa vägskäl.
 

Bamsefar

Medlem
Bamsefar!

Kan du förtydliga dig lite.

Jag har aldrig behövt betala för besök med mitt Priority Pass, såvida jag inte har gäst/er med mig, då avgift tillkommer som debiteras enligt inlagt "kreditkort" i efterhand. Däremot har jag varit med om att man registrerat mig som gäst trots att jag varit ensam, men ett snabbt samtal så rättades detta till.

Exakt det jag skriver, jag har tvingats betala en gång på Arlanda (165), och nu skall de ha 250 sek för ett besök i USA !!

Jag rekommenderar helt klart folk att avstå Priority Pass - det fungerar verkligen inte.
 

Moco

Medlem
Hej,

Det finns olika typer av PP. För den enklaste varianten är besöken inte kostnadsfria. För innehavare av AmEx Platinum, SHB Platinum och Eurocard Platinum så bör samtliga besök för kortinnehavaren vara avgiftsfria, dvs man åtnjuter ett fullvärdigt PP-medlemskap.
 
Last edited:

Teddulin

Medlem
Jag har EN erfarenhet än så länge av Priority Pass ( varför måste ALLA på, detta forum använda förkortningar på ALLT? Vi nya medlemmar har kanske inte exakt koll på hur t ex förkortningen av Förenade Arabemiratens hub heter? Ang Priority Pass så har jag själv bara positiva "vibes". Senast en charter till Phuket, då kunde jag ovetandes glida förbi hela chaterkön tillsammans med min älskade! I like!! (Tyckte i och för sig lite synd om resterande 15 pers i mitt sällskap)
 

PYRZ

Medlem
Har PP via mitt Eurocard Platinium och i brist på status hos flygbolagen så har jag använt mitt PP väldigt flitigt ( > 20 ggr) över hela världen utan problem och utan kostnad.
 

Johannes

Medlem
Funderar på att skaffa Handelsbankens kort mycket för denna access och mina vänner som har det använder det flitigt och det kostar aldrig något för dem att gå in i en lounge.
 
Last edited:
Jag tycker du har fel, jag har eurocard Platinum med PP och har aldrig behövt betala för lounge använder det ibland då man flyger i ecco och ej i star alliansen därnjag har EBG. Vidare är det bra vid inrikes flyg ut från Landvetter där man kan av Malmö aviations lounge
 
Toppen