Senaste nytt

Radisson Blu Strand Hotel (Stockholm) - nya erfarenheter?

Agö

Medlem
Senast jag bodde på Strand i Stockholm var under BC-julbordet för ett par år sedan. Då fick jag det sämsta rum jag någonsin bott i i Stockholm. Jag upplevde hotellet som under den standard jag förväntar mig även i övrigt.

Nu funderar jag på att bo där om några veckor. Är det någon som bor där regelbundet (de flesta verkar bo på Viking eller Waterfront) och som kan dela med sig av erfarenheter? Uppgraderingsvilja t.ex.?
 
Senast jag bodde på Strand i Stockholm var under BC-julbordet för ett par år sedan. Då fick jag det sämsta rum jag någonsin bott i i Stockholm. Jag upplevde hotellet som under den standard jag förväntar mig även i övrigt.

Nu funderar jag på att bo där om några veckor. Är det någon som bor där regelbundet (de flesta verkar bo på Viking eller Waterfront) och som kan dela med sig av erfarenheter? Uppgraderingsvilja t.ex.?

Værre end 846 på Royal Viking? Jeg havde 845 to dage før du boede der og det var det mindste værelse jeg nogensinde har haft!

Jeg er dog også interesseret af høre om Strand, det ser super flot ud, men er jo ikke så attraktivt hvis rummene er dårlige.

Nogen der har erfaringer med morgenbuffeten?
 

kungcarl

Medlem
Jag bodde där senast i april. Bara en natt och under en helg. Fick uppgradering från Standardrum till Svit. Rummet som har den lilla balkongen ovanför entren. Snyggt rum, rymligt, skön säng och trevligt med balkong med utsikt över Nybroviken. Är CCG.
 

Agö

Medlem
Værre end 846 på Royal Viking? Jeg havde 845 to dage før du boede der og det var det mindste værelse jeg nogensinde har haft!

Jeg er dog også interesseret af høre om Strand, det ser super flot ud, men er jo ikke så attraktivt hvis rummene er dårlige.

Nogen der har erfaringer med morgenbuffeten?

Innan jag emigrerade från Stockholm gick jag titt som tätt till Strand för brunch. Det var trevligt. Frukosten är hygglig och jag upplever tempot i matsalen på Strand som betydligt bättre än på Viking eller Waterfront. På Viking har jag slutat äta i matsalen, pallar inte stressen på morgonen.
 

Agö

Medlem
Jag bodde där senast i april. Bara en natt och under en helg. Fick uppgradering från Standardrum till Svit. Rummet som har den lilla balkongen ovanför entren. Snyggt rum, rymligt, skön säng och trevligt med balkong med utsikt över Nybroviken. Är CCG.

Mycket intressant, tack!
 
Så må jeg vel ofre mig og prøve Strand næste gang jeg sover i Stockholm. :)

Hyggelig kan buffeten på Royal Viking næppe beskrives som mandag morgen kl 7...
 

Alf

Medlem
Senast jag bodde på Strand i Stockholm var under BC-julbordet för ett par år sedan. Då fick jag det sämsta rum jag någonsin bott i i Stockholm. Jag upplevde hotellet som under den standard jag förväntar mig även i övrigt.

Nu funderar jag på att bo där om några veckor. Är det någon som bor där regelbundet (de flesta verkar bo på Viking eller Waterfront) och som kan dela med sig av erfarenheter? Uppgraderingsvilja t.ex.?

Har samma erfarenhet som du. Waterfront tycker jag är mycket bättre, bra rum utan uppgradering.
 

Chrille

Medlem
Spenderar någon strö-natt då och då på Strand. Faktisk har jag nyss spenderat en natt där för att det var billigare än hotellen vid centralen. Rummen är ganska omoderna så jag håller med de som skriver att Strand handlar om läget. Men jo, dom sa något om uppgradering, till "dubbelrum".... Är CCC....
 
Toppen