Senaste nytt

Hotell nära Dubai? Tips?

Letar efter ett hotell för en visit i September/Oktober i närheten av Dubai.
Då priserna är rätt saftiga i Dubai, ex Jumeirah Emirates Tower - 390$ och Conrad - 320$ så har jag kollat lite på hotell i Ajman istället.

Kempinski Hotel Ajman

Någon som bott där? Verkar ju toppen sett till omdömen som hotellet fått och ser allmänt trevligt ut.
Schysst pool, stor fin strand och så vidare. Någon negativt input från någon som varit där?
Har även platinum status hos GHA om det ger mig något, ex gratis frukost eller något annat kul?
3600 AED för 10 nätter vilket blir ca 6700 i svenska kronor.
 
Last edited:

Magnus_K

Medlem
Hej Andreas,
Finns det någon anledning till varför du vill bo i Ajman?
Eller är priset bara det som styr?
Helt ärligt så skulle jag inte rekommendera att bo utanför Dubai, blir inte samma upplevelse helt enkelt.
Dessutom händer inget efter kl 17:00 typ.

Magnus
 
Hej Andreas,
Finns det någon anledning till varför du vill bo i Ajman?
Eller är priset bara det som styr?
Helt ärligt så skulle jag inte rekommendera att bo utanför Dubai, blir inte samma upplevelse helt enkelt.
Dessutom händer inget efter kl 17:00 typ.

Magnus

Jag vill bara ligga och glassa i solen hela dagarna. Har inget krav på något som helst annat, varken nattliv, aktiviteter eller shopping. Bara ta't lugnt.

Priset styr också. Ingen lust att betala 400$ / natt i 10 nätter. Då lägger jag hellre pengar på annat.
 
Last edited:

Magnus_K

Medlem
Kolla annars Bonnington Tower i Dubai, lägenhets hotell som är okej och ligger i Marinan typ.
Sedan kan du använda public beach på Jumeriah.
Kostar ca 550AED/natt.
 

doc

Medlem
Jag vill bara ligga och glassa i solen hela dagarna. Har inget krav på något som helst annat, varken nattliv, aktiviteter eller shopping. Bara ta't lugnt.

Priset styr också. Ingen lust att betala 400$ / natt i 10 nätter. Då lägger jag hellre pengar på annat.

Jag kan annars rekommendera Hiltons Resort & Spa i Ras al Khaimah. Betydligt billigare än i Dubai och är det sol och bad som gäller var det perfekt. Särskilt om man inte bryr sig om nattliv och annat.

Skönt och avkopplande på Hilton Ras Al Khaimah Resort and Spa - BusinessClass.se
 
Kolla annars Bonnington Tower i Dubai, lägenhets hotell som är okej och ligger i Marinan typ.
Sedan kan du använda public beach på Jumeriah.
Kostar ca 550AED/natt.

Såg bra ut men priset på 170$ / natt är lite i överkant. 2036$ med skatter för 10 dagar jämfört med Kempinski Ajman som landar på cirka 1000$.

Jag kan annars rekommendera Hiltons Resort & Spa i Ras al Khaimah. Betydligt billigare än i Dubai och är det sol och bad som gäller var det perfekt. Särskilt om man inte bryr sig om nattliv och annat.

Skönt och avkopplande på Hilton Ras Al Khaimah Resort and Spa - BusinessClass.se

Har kollat lite på detta men tappades status hos Hilton nyligen och sedan tycker jag det är lite i överkant prismässigt. Verkar få en del kritik också.

Jag bokade in mig på Kempinski Ajman så vi får väl se hur det hotellet är helt enkelt!
Priset gick upp från 3600 AED till 7740 AED för mina datum efter min bokning så verkar som jag gjorde ett ganska fint fynd!
 
Last edited:
Kempinski Ajman är helt ok. Aldrig bott där man varit och tagit en stänkare med vänner som bott där. Dock som många säger här så ligger det väldigt off och lite knasigt till då en heldel tung båttrafik går förbi.

Men om du bara ska ligga på straden och chilla så kommer det bli bra.
 
Toppen