Senaste nytt

Air China Stockholm - Peking Premium Economy

Canadien

Medlem
Har någon här erfarenhet av denna klass? På seatguru verkar det enbart vara två rader och sätena är troligen vanliga economystolar, dock med något större pitch?
 

Dr. Miles

Expert
Så vitt jag vet det finns ingen Premium Economy på Airbus A330 som används på Beijing-Stockholm v.v. linjen.
Än så länge finns det endast i utvalda linjer inom Kina, eller har de ändrat det nyligen?

Premium Economy Class - Air China International

Air China skrev:
Air China now offers Super Economy Class on some flights for the following routes:

  • Beijing - Shanghai - Beijing
  • Beijing - Shenzhen - Beijing
  • Beijing - Guangzhou - Beijing
  • Beijing - Hangzhou - Beijing
 

Canadien

Medlem
Men det går att boka på AirChinas hemsida, och bokningsklassen W indikerar PE...

book.PNG
faree.PNG
 

Canadien

Medlem
OK, bra. Så åter till frågan. Ingen här som rest i denna klass ARN-PEK och kan upplysa om kvaliteten kontra vanlig economy?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Traveller

Medlem
Air China är ju inte något att hurra för överhuvudtaget tycker jag. Detta oavsett klass. Har rest med dom i både Ekonomi, Eko premium och First under de senaste 5 månaderna. Servicekonceptet är helt enkelt lågt och maten inte av någon högre kvalitet. Tycker du skall välja annat bolag för din resa.
 

Tamgåsen

Medlem
Air China är ju inte något att hurra för överhuvudtaget tycker jag. Detta oavsett klass. Har rest med dom i både Ekonomi, Eko premium och First under de senaste 5 månaderna. Servicekonceptet är helt enkelt lågt och maten inte av någon högre kvalitet. Tycker du skall välja annat bolag för din resa.

Jo, det är lätt att hålla med om. Ekonomiklassresenärer med Air China bör också vara medvetna om att det inte bjuds på något starkare att dricka än kinesiskt rödvin och att företaget likt exempelvis Turkish Airlines snålar med miles/poäng i de billigare bokningsklasserna. Nu är dock Air China, så vitt jag vet, det enda bolaget i Star Alliance som flyger direkt från Stockholm till Peking och det gör att jag ändå flyger med dem ibland.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Hissen

Medlem
Flög i den klassen i våras, satt längst fram i premium och det var den sämsta stolen jag någonsin provat. Både bordet och monitorn förvarades i armstöden vilket fick till följd att man satt som en kortlek i sin ask. (Är normalbyggd). Enda skillnaden mot vanlig economy är att du får preflight drink, (vatten el. Juice), samt tofflor. Stolar mat mm. allt lika. Kan inte rekommendera denna klass överhuvudtaget.
 
Toppen