Senaste nytt

Uzbekistan Airlines flyger Riga-New York

Jacob

Medlem
Någon som är sugen på ett annorlunda men fortfarande inte alltför omständigt sätt att ta sig till USA? Noterade av en slump att Uzbekistan Airlines flyger sträckan Riga-New York/JFK.

Rutten flygs med en Boeing 767-300 med tre klasser ombord. Avgång från Riga 08:10, ankomst JFK 11:00, returresa klockan 13:30 med ankomst till Riga 05:15. Flyget fortsätter sedan till Tashkent. Dessvärre bara avgångar på helger.

En fullpris tur och returbiljett i business (bokningsklass C) Riga-New York kostar 14800 kr inkl skatter. En tur och returbiljett i första klass (bokningsklass F) för 19700 kr inkl skatter.
 
Det här kan vara utökningen av samarbetet med AirBaltic. Tror de kör codeshare på några flighter på sträckan RIX-TAS.
Tidig avgång från Riga gör övernattningen i RIX oundviklig. Bra att de har F, frågan är om kabinen är bra. Ska se om det går att hitta några bilder på denna maskinen.
 

Fredrik

Medlem
Jag kan inte hitta något code share RIX-JFK men jag vet att de åtminstone hade det tidigare eftersom jag flugit HY TAS-RIX dvs sträckan innan den som det handlar om här.

Ingen IFE om man inte räknar med en storbildsskärm med uzbekisk film... Tror faktiskt det är samma i såväl C som F.
 
Toppen