Senaste nytt

Flying Blue Silver - benefits?

Bryant

Medlem
Hej

En kort fråga. Är det värt att satsa på FB Silver under 2012? Ger det något eller är det som EBS? Har jag förstått det rätt att silver ger loungeaccess?
 

tourist

Medlem
Förmodligen inte (lite mer fördelaktigt än EBS men inte mycket).

Om du tänker flyga mycket med SkyTeam nästa år och vill ha tjäna in många miles för senare utnyttjande kanske det möjligen kan vara värt det då du får 50% extra miles hos hela SkyTeam. Tillgång till KLMs/AFs egna lounger mot betalning, men dyrt (25-50 EUR)!
 

Jacob

Medlem
Status är ju alltid bättre än ingen status och Flying Blue Silver är väl marginellt bättre än Eurobonus Silver. Men det är fortfarande inget spektakulärt...
 

Bryant

Medlem
Tack för svaren. Det känns inte som om det är något att satsa på. Det realistiska för mig är de 15 resorna som krävs, tror inte jag skulle klara 30 för guld.. men det skulle kunna vara en intressant utmaning :). Men att samtidigt behålla EBG (inte där än men snart) kan bli svårt.
 

rvarttinen

Medlem
Status är ju alltid bättre än ingen status och Flying Blue Silver är väl marginellt bättre än Eurobonus Silver. Men det är fortfarande inget spektakulärt...

Fördelen med att ha FB Silver är den snababre intjäningen på miles, tillgång till fler awards-stolar, checka-in i busness-kön, etc. Men, skiljer sig kanske inte så mycket från andra 'silver' program. Själv fick jag först FB Silver, sedan FB Gold, på antal miles, inte antalet resor.

Dock, håller med Jacob; 'silver' är väl bättre än inget alls ...
 
Toppen