Flög med hustrun till USM i C förra hösten.
Även om SK var uteslutet till BKK i fråga om att det är noll C biljetter från deras egna sida var jag ändå mer intresserad av att nyttja Thai's produkt från ngn av hubbarna utanför skandinavien, och gärna med olika anslutsningsflyg ut och hem.
Med ca 6 månaders framförhållning blev resultatet följande:
ARN-ZRH, LX A320
ZRH-BKK, TG A346
BKK-USM, TG B737
USM-BKK, TG B737
BKK-FRA, TG B744
FRA-ARN, LH A321
LX, den bästa C produkten i europa av dom jag provat.
TG, utresan i deras A346 var suverän, bra mat och service under hela denna dagflygning. I jämförelse med tidigare TG flygningar jag gjort till bl s SYD var maten här ett extra plus.
TG inrikes, inte så mycket att orda om annat än att man alltid uppskattar en 'ärlig' C kabin med riktiga stolar trots den korta restiden.
TG hem, efter den obligatoriska massagen i Thai Orchid Spa är det underbart att få kliva ombord på en B744. Man får gåshud av att ta dom sista stegen mot flygplanskroppen, höra det obeskrivliga ljudet som möter en och sen ta trappstegen upp till övervåningen. Servicen och maten hem sämre än utresan, men en dagflygning till trots gör att man aldrig har tråkigt...
LH, efter många påfyllningar och 0 minuters sömn mellan BKK-FRA somnade vi innan alla boardat planet. Så jag kan bara ge ett plus för att vi gick på tid
Poäng: 135.000 + ca 3500sek i skatt. Skulle inte valt SK ens om dom hade gett oss möjlighet. Visst är det trevligt att kliva ombord på en SK kärra i BKK, men att flyga med en av dom sämta C kabinerna på marknaden lockar inte så länge det även här är anslutning i CPH.
TG direkt från/till ARN kanske, här är det ju deras gamla kabiner som gäller. Om möjligheten finns skulle jag flyga ut via ZRH/FRA/MUN och ta direkt kärran hem. Då kan den äldre kabinen kompenseras av ett mindre stopp... något som på en utresa inte gör mig någonting.
Lycka till i jakten på C stolar!