Senaste nytt

SAS Eurobonus Mastercard

Avgeek

Medlem
Hej.
Jag undrar om någon vet hur köpgränsen funkar? När återställs den? Är det när beloppet inbetals?

Hittade ingen info på hemsidan och kundtjänsten är öppen först imorgon.
 

adhoc76

Medlem
Jag hade anledning att kolla detta i veckan. När de fått in din betalning så får du nyttja kreditutrymmet igen. Men du kan alltid höja kreditbeloppet. Det är gjort på fem minuter.
 

agehall

Medlem
Det brukar vara så att du har köpgränsen i kredit. När du förbrukat den, kan du inte handla förens du betalat en faktura eller gjort en extra inbetalning.
 

Avgeek

Medlem
Det brukar vara så att du har köpgränsen i kredit. När du förbrukat den, kan du inte handla förens du betalat en faktura eller gjort en extra inbetalning.

OK cool. Det är min första månad som medlem (fick kortet i maj). Vet ni när fakturorna brukar ställas ut? Kollade nyss och finns inget under "kontoutdrag"
 

agehall

Medlem
Det var en bra fråga - har ingen i närheten så jag kan inte kolla. Dock är det lite lurigt eftersom man har upp till 60 dagars kredit. Dvs gör du ett inköp idag så kommer du inte att få fakturan förens tidigast i Juli. Detta gör att ditt kreditbelopp behöver täcka så mycket som du kan tänkas behöva spendera över 60 dagar.
 
D

Deleted member 4971

Guest
När pengarna har dragits från ditt konto är dom inne och tillgängliga samma dag på kvällen.
 

jth

Medlem
OK cool. Det är min första månad som medlem (fick kortet i maj). Vet ni när fakturorna brukar ställas ut? Kollade nyss och finns inget under "kontoutdrag"

Brytpunken är den sista varje månad och fakturan brukar ställas ut runt den 15-20 månaden efter så den dimper ner i lådan med ungefär 10 dagars betalningstid.
 

hallgren

Medlem
Brytpunkten ska vara den sista i månaden, men i verkligheten brukar det betyda det näst sista vardagen eftersom köp inte brukar bokföras förrän dagen efter och inget bokförs på helger.
Det betyder för månadsskiftet som nyss har varit så kommer köp gjorda fram till torsdag (29/5) att hamna på maj, medan aktiviteter från fredag (30/5) och under helgen bokförs först på måndag och hamnar på juliräkningen.
 

hallgren

Medlem
Angående köpgränsen så kan man alltid göra en extrabetalning om man slagit i taket. För det behöver man dock ett ocr-nummer och det får man ju inte förrän man fått sin första faktura.
 
Toppen