Senaste nytt

Fredag 30/5: Gratis Champagne och Ostron

Nu på fredag är det klämdag och BusinessClass.se har stängt. Då kommer jag sitta i våra gamla lokaler på Storgatan och skriva recensioner & test som jag ligger efter med.

Mellan 15:00-16:00 bjuder jag dig på ett glas Taittinger Champagne och två salta Ostron från Normandie på Brasserie Elverket, Linnegatan 69. Vi har inga bokade bord utan jag sätter mig på lämplig plats och hissar vår flagga. Det kanske blir smockfullt så kom tidigt :)


OSTRONRALLY 15.00 Fredag på Brasserie Elverket

Ostronen är salta och kommer direkt från den Normandiska kusten.

Så här funkar det:
15.00-16.00 12kr/ostron & 69kr för ett glas Taittinger
16.00-17.00 14kr/ostron & 79kr för ett glas Taittinger
17.00-18.00 16kr/ostron & 89kr för ett glas Taittinger
18.00-19.00 20kr/ostron & 99kr för ett glas Taittinger

Ramlösa med is och citron 15,20,25,30kr!

16.00 smyger vi igång vår tapasbuffé, gratis är gott.

Kalle Karlin på Elverket hälsar:
Svår säsongsfinal! Å så som seden påbjuder kommer Helge hit med stora vinbaren. Den här gången bjuds det på kvalitetsviner från firma Laroche i Bourgogne.
Vi förankrar den stadigt på uteserveringen och låter Broder Jakob ta sitt årliga dopp. Sedan fyller vi den till bredden med allt i bubbelväg från Taittinger, Billecart Salmon och Henriot

Från Laroche kommer det även finnas Chablis Grand Cruer på glas, både från Les Clos och Blanchots!!!! Riktig rallylyx! Inte nog med det! Vi får hit en livs levande Fransk sommelier, Alban, som kommer berätta om vinrankans kamp på det karga berget i Chablis. Passa på att fråga varför Les Clos är godare än Blanchots, eller var det tvärt om!?
 

Sofia

Medlem
Men NÄ! Jag jobbar ju! Så himla typiskt :mad: Ostron och champagne är ju bland det bästa jag vet. Hoppas ni får trevligt!
 
F*rhelvede Martin... Jeg havde lovet mig selv en "rejse-fri" uge...


Kan se sidste fly ARN-CPH er 20:45 på fredag - mon man så kan nå hele programmet....
 
Toppen