Senaste nytt

Virgin Atlantic börjar erbjuda uppgraderingar mot betalning

Gnopps

Medlem
Det har blivit populärt bland många flygbolag att erbjuda resenärerna att uppgradera resklass i förväg mot betalning, antingen via Optiontown eller egenutvecklade system. Virgin Atlantic kommer nu testa det senare och erbjuder kunder i ekonomiklass att lägga ett bud på en uppgradering till premium ekonomi.

Till en början erbjuds detta endast till/från Orland och New York JFK med flygnummer VS15/16 respektive VS45/46.

Personligen gillar jag det här, erbjuder man inte gratis uppgraderingar för statuspassagerare är detta det näst bästa alternativet för både resenär och flygbolag.
 

joemume

Medlem
Lite off topic, men ändå inte: SAS har ju erbjudit cash-upgrade från ARN under året, som jag förstått det. Hur ser poängintjäningen ut för en sådan uppgradering? Tjänar man poäng i den uppgraderade klassen? Känns ju lite surt att lägga en massa tusenlappar och sedan få 25% earning.. :cool:
 

EricT

Medlem
Jag gillar inte uppgraderingar.... Dem ska man förtjäna genom att man resor och får miles eller helt enkelt betala för sig!
 

jth

Medlem
Det bästa med betalda uppgraderingar är att vi icke-frekventa resenärer kan irritera alla guldkortsinnehavare genom att norpa de platser de annars skulle ha fått via op-ups :p
 

agehall

Medlem
Det bästa med betalda uppgraderingar är att vi icke-frekventa resenärer kan irritera alla guldkortsinnehavare genom att norpa de platser de annars skulle ha fått via op-ups :p

Märks att du inte flyger mycket. OpUps händer så sällan att man aldrig räknar med dem. På 120 flighter under 2011 tror jag det hände 2 gånger.. ;)

Jag tycker det är jättebra med betalda uppgraderingar. För mig som har en arbetsgivare som inte är villig att betala för att jag ska få en vettig arbetsmiljö (dvs slippa flyga i economy) så ger det en möjlighet att få resa lite bättre då och då.
 

Roger J

Medlem
joemume:23724 skrev:
Lite off topic, men ändå inte: SAS har ju erbjudit cash-upgrade från ARN under året, som jag förstått det. Hur ser poängintjäningen ut för en sådan uppgradering? Tjänar man poäng i den uppgraderade klassen? Känns ju lite surt att lägga en massa tusenlappar och sedan få 25% earning.. :cool:

Vad jag förstått görs dessa på samma sätt som med poäng, det vill säga att du tjänar poäng enligt din ursprungsbiljett.
 
Toppen