Senaste nytt

KLM slutar flyga till Miami

Gnopps

Medlem
KLM tog över linjen Amsterdam-Miami från Martinair i mars i år. Från och med mars nästa år slutar de dock flyga linjen helt.

Jag hade inte väntat mig det här. Linjen till Miami har förvisso nog inte jättemycket premiumtrafik men borde ha ett starkt passagerarunderlag. Folk flyger dit inte bara för att åka till Miami utan även för att det är väldigt lätt att ta sig till Karibien därifrån.

Någon förutom jag som kommer sakna den här sträckan?

KLM Terminates Miami Service from late-Mar 2012 | Airline Route
 
Valde mellan den linjen och AMS-ATL-MIA för semestern om några veckor. Valet föll till slut på den senare tack vare kort layover på AMS och fler segments. Sen får vi se om ATL är ett bra val (alternativet var JFK där jag kände att risken för snökaos var större).

Hade jag åkt ofta till MIA hade såklart direktlinjen varit ett bra alternativ.
 

Gnopps

Medlem
Valde mellan den linjen och AMS-ATL-MIA för semestern om några veckor. Valet föll till slut på den senare tack vare kort layover på AMS och fler segments. Sen får vi se om ATL är ett bra val (alternativet var JFK där jag kände att risken för snökaos var större).

Hade jag åkt ofta till MIA hade såklart direktlinjen varit ett bra alternativ.
Jag har åkt via Atlanta tonvis med gånger och för att vara världen största flygplats fungerar den otroligt bra. Därmed inte sagt att allt är toppen men jag drar mig inte för att byta i ATL.
 
Toppen