Hej alla
Hade en lång diskussion med SAS i helgen ang bokning av den nya typen av bonusbiljett för min dotter (8 år).
Hon ska flyga ensam (bokad sedan tidigare) TXL-ARN-TXL, utresa 7 juni, hem till Berlin igen 9 juni.
Men jag är inte nöjd med TXL-ARN eftersom avgången är sen (15.55). Till den tidiga avgången (08.55) fanns inga Eurobonusbiljetter varken i Go eller Plus.
Då kom jag på idén att boka TXL-ARN i den nya Eurobonusklassen för lite mer poäng. Men när jag ringde till SAS sa de att denna typ av biljett endast kan bokas online. Problemet är att man inte kan boka ensamresande barn online... Så jag frågande agenten vad jag skulle göra. Vi kom fram till att jag bokar mig och dottern enkel väg samt sedan raderar mig från bokningen och därefter bokar assistans för ensamflygande.
Sagt och gjort, jag lägger på och bokar in oss via onlinebokningen. Ringer sedan tillbaka till SAS (tack gud för Diamond status, annars vet jag inte om jag orkat med detta dribbleri...).
MEN när jag får tag på nästa agent säger han att jag iof sig kan avboka mig, men "min" del av poäng och skatter går inte att återbördas, vilket gör att jag tappar 14000 poäng och 300 kr i skatter... Ruskigt irriterande. Jag frågar agenten om någon expert i bokningssystemet kan knappa igenom bokningen men han säger att det inte är möjligt, så det slutar med att jag ger upp och håller fast vid den ursprungliga bokningen.
Är det någon som har några idéer hur jag kan komma runt det här problemet?
Tacksam för idéer!
Hade en lång diskussion med SAS i helgen ang bokning av den nya typen av bonusbiljett för min dotter (8 år).
Hon ska flyga ensam (bokad sedan tidigare) TXL-ARN-TXL, utresa 7 juni, hem till Berlin igen 9 juni.
Men jag är inte nöjd med TXL-ARN eftersom avgången är sen (15.55). Till den tidiga avgången (08.55) fanns inga Eurobonusbiljetter varken i Go eller Plus.
Då kom jag på idén att boka TXL-ARN i den nya Eurobonusklassen för lite mer poäng. Men när jag ringde till SAS sa de att denna typ av biljett endast kan bokas online. Problemet är att man inte kan boka ensamresande barn online... Så jag frågande agenten vad jag skulle göra. Vi kom fram till att jag bokar mig och dottern enkel väg samt sedan raderar mig från bokningen och därefter bokar assistans för ensamflygande.
Sagt och gjort, jag lägger på och bokar in oss via onlinebokningen. Ringer sedan tillbaka till SAS (tack gud för Diamond status, annars vet jag inte om jag orkat med detta dribbleri...).
MEN när jag får tag på nästa agent säger han att jag iof sig kan avboka mig, men "min" del av poäng och skatter går inte att återbördas, vilket gör att jag tappar 14000 poäng och 300 kr i skatter... Ruskigt irriterande. Jag frågar agenten om någon expert i bokningssystemet kan knappa igenom bokningen men han säger att det inte är möjligt, så det slutar med att jag ger upp och håller fast vid den ursprungliga bokningen.
Är det någon som har några idéer hur jag kan komma runt det här problemet?
Tacksam för idéer!