Senaste nytt

Förbeställ bättre mat när du flyger KLM långsträckor

Gnopps

Medlem
Från och med September är det möjligt att beställa bättre mat när man flyger med KLM från Amsterdam på dess långlinjer. Måltiden kostar mellan 12 och 15 Euro och serveras istället för standardmaten. Se mer info här: A la carte menu - KLM.com

Personligen tycker jag priset är lite högt för en utbytesmåltid. Jag brukar också ofta vara nöjd med KLMs standardmåltider.
 
Last edited:

Roger J

Medlem
Den japanska ser OK ut om alternativet är en vanlig Economy-mat. Det är väl bra att möjligheten finns i alla fall.
 

Alx

Medlem
Det känns väldigt "charter" eller "lågprisbolag" tycker jag. Det går bort direkt! Lägg på 100:- på samtliga biljetter och visa tydligt på vilket sätt man förbättrat maten... Det skulle de flesta köpa direkt utan att reflektera över merkostnaden tror jag. För mig är inte summorna störande, det är alla tillägg som gör hela upplevelsen att till snålresa och lågprisbolag.
 

Jacob

Medlem
KLM erbjuder möjlighet att förbeställa mat i ekonomiklass

KLM har nu introducerad möjligheten att före resan välja vad man vill äta ombord i economy class på långdistanslinjer, man kallar det "KLM à la carte".

För mellan 12 och 15 euro kan man välja en specialmåltid till flygningen.

Det finns fem olika teman:

Bella Italia
Japanese Delight
Indonesian rice dishes
Vegetarian Favourite
Och en femte måltid som avspeglar destinationer

Möjligheten att förboka en måltid finns för de flesta långdistanslinjer från Amsterdam med undantag för Kairo, San Francisco, Tel Aviv och Toronto.
 

TreD

Medlem
KLM är de facto ett lågprisbolag. Det är ingen ide att tro att det fungerar med ökat biljettpris. Pengarna hamnar alltid någon annanstans. Bäst är i slutänden att ha en öronmärkt och kundstyrd kostnad som i detta fall.
 

nilsson

Medlem
Nej, av två anledningar. Dels tycker jag KLM:s catering i economy är bra som den är, och dels så har jag inte fått svar på om man diskvalificerar sig för opup om man beställer det.
 

Jonas C

Medlem
Nej, av två anledningar. Dels tycker jag KLM:s catering i economy är bra som den är, och dels så har jag inte fått svar på om man diskvalificerar sig för opup om man beställer det.

Uppgraderar KLM efter status? Jag som alltid haft för mig att de kör lite ad-hoc stuk när det kommer till op-ups.
 
Toppen