Senaste nytt

Första BC-taggen försvunnen!

Lonelyflyer

Medlem
Hade såklart taggat min väska lagom till CDG nu i tre dagar men tro på katten att den inte sitter på väskan när jag landar hemma i OSD - jag blir besviken!

Den var med ner till cdg med AF och upp till ARN och med på incheckningen till OSD men sen...

Kan det vara hett eftertraktat villebråd bland bagagelastare??
Det är ju ändå en nyckelring, så den är ju lite stökig att få av - och själva dragkedjehuvudet den satt i sitter kvar dessutom..

Slutar aldrig vara nöjd att det var två taggar i paketet :)

fler som blivit av med sin?
 

jth

Medlem
Det låter ju lite fascinerande... De kan ju mycket väl fastna i bagageband eller andra väskor och slitas loss i. Men nyckelringen är ju av metall och om inte själva dragkedjeskon är trasig så talar det ju för att någon verkligen pillat bort den :)
 

Lonelyflyer

Medlem
När jag tittar lite närmare nu i dagsljus så är faktiskt även själva ringen kvar (som tillhör bc-taggen)
så jag vet inte om den slitits av på något sätt då.

Erik, ja åkte på economy från ARN
inga övriga taggar eller märken på väskan
 

twiggs

Medlem
Vilka klasser flög ni i som har fått den "bortplockad"?

Det undrar jag också, den är onekligen lik en prioritetstag vilket säkerligen kan ställa till det då troligen inte alla som har den på väskan är föremål för att få en "riktig" prioritering av väskan.

Ställer en följdfråga: Har ni som fått den haft en biljett/kort som ger tillgång till prioriterad bagagehantering?

Om ni inte har haft det så har ni troligen svaret där!
 

Alx

Medlem
Det undrar jag också, den är onekligen lik en prioritetstag vilket säkerligen kan ställa till det då troligen inte alla som har den på väskan är föremål för att få en "riktig" prioritering av väskan.

Ställer en följdfråga: Har ni som fått den haft en biljett/kort som ger tillgång till prioriterad bagagehantering?

Om ni inte har haft det så har ni troligen svaret där!

Hur tänkte du nu? Jag har väldigt svårt att se hur bagagehanterarna skulle kunna avgöra om en resenär taggats felaktigt eller inte. På vilket sätt skulle bagagehanterarna kunna veta vilken biljettklass eller status en passagerare rest i? :confused:
 
Toppen