Senaste nytt

Intressant matproblem på Lufthansa

drW

Medlem
Har bokat en resa i ekonomi till USA med LH och åter i business. Bokningen är gjord med LifeMiles och eftersom då alla räknas som vuxna även min 5 och 8 åring så går det inte att begära barnmat på flygen. Dessutom hävdade agenten att det i princip ändå bara var samma mat i mindre portioner. Serveras de även champagne på vägen tillbaka eftersom de är vuxna? :confused: Tycker det är lite skrattretande stelbent.
 

Senator

Moderator
Har bokat en resa i ekonomi till USA med LH och åter i business. Bokningen är gjord med LifeMiles och eftersom då alla räknas som vuxna även min 5 och 8 åring så går det inte att begära barnmat på flygen. Dessutom hävdade agenten att det i princip ändå bara var samma mat i mindre portioner. Serveras de även champagne på vägen tillbaka eftersom de är vuxna? :confused: Tycker det är lite skrattretande stelbent.

En fråga: vem säger detta? Lufthansa eller Avianca?
 
Jeg har fået "børnemad" to gange, det var på charterflyvninger til og fra Grande Canaria med PremiAir i 1999. Det var ikke noget der var bestilt, men kom automatisk, jeg husker stadig hvor uappetitligt det så ud og byttede derfor med min far - stakkels mand...

Selv som meget lille har jeg (og min lillebror) altid fået almindelig mad, uanset om det har været i C eller M. Med mindre dine børn er meget kræsne vil de helt sikkert hellere have almindelig mad.

Når det så er sagt. Du skal vel have fat i Lufthansa hvis du vil bestille mad på en LH flyvning.
 

Jonas C

Medlem
Å andra sidan är det skillnad på charter och long haul Business Class… :)

Prova att beställa special meal på LOT hemsidan.
 

drW

Medlem
Kanske en OT-fråga, men barnmat till en 5- och 8-åring? De äter väl vanlig mat? För mig är barnmat pureer och sådan mat.
Nja brukar inte vara puréer direkt. Inte spädbarnsmat. Jag har tyvärr barn som är extremt petiga trots åratal av mycket aktiva försök att få dem att äta det mesta. Den större börjar bli bättre men de har generellt svårt för hoprörd mat grytor, såser mm. Dvs sådant man vanligen får i de små lådorna i ekonomi. Barnmaten brukar generellt vara enklare även om just LH ser lite bisarr ut! Se länk nedan. Nåväl. Vi gör som vanligt och och ser till att de äter ordentligt på flygplatserna. Blir ju ofta mer mat till mig ombord på det viset! :)
https://www.lufthansa.com/se/en/Childrens-menus-on-board
 

drW

Medlem
Å andra sidan är det skillnad på charter och long haul Business Class… :)

Prova att beställa special meal på LOT hemsidan.

Det var det jag gjorde. Allt annat gick bra att välja men inte barnmaten:confused:
Det var då som jag ringde och fick besked om att de trots sin ringa ålder var vuxna. :)
 

twiggs

Medlem
Om barnen är väldigt petiga och du vill att de ska få sig åtminstone något ombord så skulle jag föreslå att beställa åtminstone en fruktmåltid (FPML) till dem. Mycket och väldigt aptitligt upplagd frukt kommer de att få i sådana fall. Dessutom inga problem att få yoghurt, bröd, lite pålägg och liknande till frukost. Beställer du dessutom bara en fruktmåltid så kommer de ju dessutom kunna plocka lite grann från den vanliga brickan om något från den faller barnen i smaken.

Lycka till!
 
Toppen