Senaste nytt

Bilder från Lufthansa business class på Airbus A380

Dr. Miles

Expert
Idag åkte jag ett Airbus A380 plan som heter München från Beijing till Frankfurt.
Denna plan hade nya Business class stolar. Enligt kabinpersonalen i Business class, det är första Airbus A380 plan som har fått nya Business class stolar.

Lufthansa_First_PEK_FRA_08.jpg

Lufthansa_Business_new_PEK_FRA_05.jpg

Lufthansa_Business_new_PEK_FRA_07.jpg

Lufthansa_Business_new_PEK_FRA_08.jpg

(Foto: Dr. Miles)
 

Jonas C

Medlem
Ser mycket trevligt ut! Antar att jag är den ende som tycker att Business produkter är mer upphetsande än First…
Jag lever fortfarande under uppfattningen att Lufthansas nya Business produkt inte existerar med tanke på att en minimal bråkdel av flottan har den installerad. Stolsarrangemanget på A380 är inte helt olikt från UA BusinessFirst vilket är bättre om man reser ensam då man inte behöver stirra på stolsgranne under hela flygningen.
 

Senator

Moderator
För mig är 28 av 102 longhaulplan mer än en minimal bråkdel. Men såklart, räknar man hela flottan med kortdistansplanen också som du verkar göra så är det ju en bråkdel... Dessutom är sex longhaulplan under retrofit as we speak.

Frågan är väl mer hur lång tid det tar innan alla flygplan som skall vara kvar i flottan efter 2015 uppgraderas? Fixar man 6 flygplan per månad, går det på 12-15 månader om man spekulärar att vissa äldre flygplan lämnar och vissa nya kommer med nya stolar direkt. Alla A330-300or och B747-8i som kom under 2013-14 har väl nya C och F?

Det känns (har inte fakta) som Premium Y utrullningen skulle gå snabbare, men det är kanske en mycket enklare manöver att installera.

Frågan är också om denna C-klass produkt håller hög nog standard för att nå 5*?
 

rlager

Medlem
Exakt, F på de äldre 747 är fullkomligt överlägsen. :)
Håller helt med. Åker på fredag med Lufthansa från Frankfurt till San Francisco i F. När jag bokade var det A380 som gällde men under månaderna som gått har de bytt till 744 vilket känns ännu bättre. Gillar konfigurationen med säng bredvid fåtöljen. Återkommer med en rapport. Hem blir det Swiss via Zurich. Gamla F i 343an men den verkar ändå rätt bra. Skall bli kul att testa den enligt många överlägsna mjukvaran i Swiss F.
 

Dr. Miles

Expert
Exakt, F på de äldre 747 är fullkomligt överlägsen. :)

Håller helt med. Åker på fredag med Lufthansa från Frankfurt till San Francisco i F. När jag bokade var det A380 som gällde men under månaderna som gått har de bytt till 744 vilket känns ännu bättre. Gillar konfigurationen med säng bredvid fåtöljen. Återkommer med en rapport. Hem blir det Swiss via Zurich. Gamla F i 343an men den verkar ändå rätt bra. Skall bli kul att testa den enligt många överlägsna mjukvaran i Swiss F.

För diskussion om First class får jag be er att fortsätta i en av de relevanta trådarna. Den här tråden handlar om Lufthansa Business class på A380.
 
Toppen