Senaste nytt

Cathay Pacific introducerar WiFi och nya säten i Ekonomi klass

Cathay Pacific introducerar nya ekonomi klass säten i Mars som har eluttag och tillgång till Wifi. Dessutom lägger man till Premium Economy säten på sträckor till Sydney, Toronto och New York i första fasen, i andra fasen kommer London, Los Angeles, San Francisco och några Europa sträckor.

Premium Economy får 2-3-2 seating mot vanliga 2-4-2 i Economy (A330-A340). På 747 och 777 är det 2-4-2 som gäller i Premium Economy mot vanliga 3-4-3.

Premium Economy får 38" seat pitch mot vanliga 32" och en stor 10.6" skärm (som en iPad).

Pressrelease här:
Cathay Pacific releases details of new Premium Economy Class, announces new long-haul Economy seat
 

Dr. Miles

Expert
Bra.

När jag åkte med Cathay Pacific i Business class (fiskben konfiguration) sist, fanns det ett LAN uttag(RJ-45) vid stolen.
Dock fungerade ingen internet.
 

Gnopps

Medlem
Har inte Cathays stolar i ekonomiklass var rätt opopulära? Jag har inte provat dem själv men det gick väl inte att fälla ryggstödet utan istället åkte sittkudden fram?
 

Lukas2

Medlem
Har inte Cathays stolar i ekonomiklass var rätt opopulära? Jag har inte provat dem själv men det gick väl inte att fälla ryggstödet utan istället åkte sittkudden fram?[/QUOTE

Som du jag förstått, så har det varit lite gnäll på de stolarna. Men jag tycker faktiskt de var helt ok, de gånger jag åkt i dem.
Dock var det ett tag sen, men jag har för mig att när man sköt fram sätet, så var känslan lite att hela "sittdelen" lutade, så det kändes att man åkte framåt. Man som sagt, jag gillade dem och satt skönt. :)
 
Toppen