Senaste nytt

Cash upgrade möjlig hos South African Airways?

d99mlu

Medlem
Åker med min far till Namibia nu i vår. Resan är köpt via byrå (låg eco), men jag skulle gärna betala kontant för C-uppgradering FRA-JNB direkt på flygplatsen. Flighten är SA261, så det är alltså inte en hemmahubb.

Tror ni att det här är möjligt? Prisgissning? Var ska jag bege mig i Frankfurt för störst ja-chans på min fråga (lounge eller desk landside)? Får jag EB-poäng för gamla eller nya klassen? Hjälp mig göra gubben glad :)
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Jag har åkt South African några gånger men kan inte påminna mig att jag sett det. Men det är väl bara att fråga.

Sedan går det förstås att använda EuroBonuspoäng eller SAA Voyager-poäng. Poäng tjänar du alltid enligt ursprungliga bokningen om du uppgraderar med poäng. Med cash beror det lite på hur uppgraderingen görs, det är lite olika från flygbolag till flygbolag.
 

agehall

Medlem
Med cash beror det lite på hur uppgraderingen görs, det är lite olika från flygbolag till flygbolag.

Det kan även skilja från flygplats till flygplats...

Jag skulle fråga vid incheckningen i Frankfurt, men förvänta dig ett NEIN eller möjligen ett storslaget erbjudande om att få betala fare difference.
 

Fedup

Medlem
Åker med min far till Namibia nu i vår. Resan är köpt via byrå (låg eco), men jag skulle gärna betala kontant för C-uppgradering FRA-JNB direkt på flygplatsen. Flighten är SA261, så det är alltså inte en hemmahubb.

Tror ni att det här är möjligt? Prisgissning? Var ska jag bege mig i Frankfurt för störst ja-chans på min fråga (lounge eller desk landside)? Får jag EB-poäng för gamla eller nya klassen? Hjälp mig göra gubben glad :)

Min vän flög den routen och fick betala 990 euro för uppgradering low fare Y -> C. Inga problem med cash upgrade.
 

d99mlu

Medlem
Ugh, €990*2 var lite mer än jag hade hoppats på, blir en väldigt dyr sovstund. Gjorde samma sak för en månad sen med Ethiopian (Kili-Addis-Arlanda) och betalade $700 totalt för de två benen, hade hoppats på något liknande med South African.

Var dessutom lite otydlig i första inlägget, vi checkar inte in i Frankfurt utan på Arlanda (ARN-FRA-JNB-WDH). Så det jag undrade var lite om jag skulle kunna fixa det här airside i Frankfurt trots att det inte är en Lufthansa-flight, eller om jag måste ut i incheckningshallen och härja. För jag antar att incheckningen på Arlanda inte kommer kunna vara till hjälp.
 

Fedup

Medlem
Ugh, €990*2 var lite mer än jag hade hoppats på, blir en väldigt dyr sovstund. Gjorde samma sak för en månad sen med Ethiopian (Kili-Addis-Arlanda) och betalade $700 totalt för de två benen, hade hoppats på något liknande med South African.

Var dessutom lite otydlig i första inlägget, vi checkar inte in i Frankfurt utan på Arlanda (ARN-FRA-JNB-WDH). Så det jag undrade var lite om jag skulle kunna fixa det här airside i Frankfurt trots att det inte är en Lufthansa-flight, eller om jag måste ut i incheckningshallen och härja. För jag antar att incheckningen på Arlanda inte kommer kunna vara till hjälp.
De flög från CPH så borde inte vara några problem. Såvitt jag förstod det så ordnade dem precis som du vill uppgraderingen i Frankfurt. Om jag kommer ihåg rätt så är det LH som hanterar dessa ärenden åt SAA i FRA och MUC
 

Jonas C

Medlem
För att ännu en gång citera agehalls 10 budord: Boka endast den klass du vill resa i.

Man bör med andra ord aldrig förvänta sig att uppgraderingar för pengar/poäng finns tillgängliga.
 
Toppen